The real American dream - Reisverslag uit Mancos, Verenigde Staten van Mieke sprenkelder - WaarBenJij.nu The real American dream - Reisverslag uit Mancos, Verenigde Staten van Mieke sprenkelder - WaarBenJij.nu

The real American dream

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

15 November 2017 | Verenigde Staten, Mancos

I'm still hanging in there! Momenteel is mancos DE locatie. Ik ben net weer twee dagen on the road na mijn twee weekse verblijf in een 5 sterren resort te Denver. Oké het was niet echt een resort maar zo voelde het wel. ;)
Wat heb ik gedaan?
- Als eerste kennisgemaakt met de bak en kookkunsten van Cecile. Als zij in Nederland zou wonen, zou zij zeker meedoen aan “ heel Holland bakt” en dan is zij meteen de liefste en de leukste kandidaat waarvan iedereen dan hoopt dat ze wint. Ik heb genoten van de perentaart, de pompoen cake, tulband met choco, brownie met bruine bonen en lemoncurt ( iets vergeten Cecile?) Dan heb ik het nog niet eens gehad over de toetjes, tussendoortjes en maindisches. Zoals Robert het treffend zegt: ik eet liever thuis want dat is veel lekkerder dan in een restaurant. En dat kan ik beamen. Mijn taak was vooral toekijken, kletsen en opeten. Heel vermoeiend ;)
- Tv-kijken! Heerlijk op de bank kijkend naar zo’n mega groot tv scherm. De familie is toch wel echt verslaafd (sorry) aan Netflix. Iemand ook Into stranger things? Hier seizoen 2 al helemaal afgekeken. ;)
- Nieuwe verwarming in d auto laten zetten. 600 dollar armer. Ik ben ondertussen al 1623 euro aan autokosten kwijt…uh koopje? NOT!
- Actie! Natuurlijk ben ik ook nog wel een beetje actief geweest. Als je op een mooie dag de snelweg opdraait, zie je de bergen rondom Denver al liggen. Zo'n mooi uitzicht. :) Dus heb ik daar samen met Robert en Cecile (en soms alleen) wat uurtjes gehiket. Ik dacht dat ik al veel deer had gezien… maar nee Colorado spant de kroon tot nu toe. Er lopen hier gewoon kuddes Deers rond. Vooral in Rocky mountains NP was het oppassen geblazen om tussen de herten door te zigzaggen.
- Maya. De hond v/d familie. Ja, een keffertje maar met een grote bek en klein hondenhartje. Heeft me gelukkig mentaal bijgestaan, toen ik met mijn goede gedrag even een rondje met haar ging lopen en mezelf (en hond) had buitengesloten :s
- Uitgezocht waar ik een auto verzekering voor Mexico kan krijgen. Ik had er al bijna een gekocht totdat ik de volgende dag dacht: NEE, helemaal niet handig want dan moet ik nu al weten wanneer ik Mexico in ga en wanneer weer uit. Ik zat al een hele planning te maken terwijl het doel van deze reis…. “GO WITH the flow” is. Dus weer afgezegd. Blij mee.
- Shooting… tja ik was wel benieuwd hoe dat nu voelde om eens met een echt geweer en wat zwaardere munitie te schieten. Nadat Rob er nog eens super enthousiast over was… leek het mij ook wel wat. En nu we er toch zijn.. op de allerlaatste dag in Denver samen met Robert naar de shooting ranch gegaan. En ja het is misschien erg maar ik vond het dus heel leuk. Ik zag het eigenlijk meer als sport. Helemaal niet geweldadig ofzo. ;)
- Kingsuperkaart aangeschaft. Super handig. Krijg je overal korting op. Wie wil dat nou niet?
- Haren gekortwiekt. Ja idd! Dat zegt genoeg ;)
- En vooral veel Nederlands gepraat over Amerikanen, het Amerikaanse leven, de familie, het verleden en de toekomst.
Maar uiteindelijk is mijn conclusie toch wel (Ik weet dat het in de geschiedenis vaak tegen viel die droom… maar) in dit geval: The real american dream bestaat!

Het was een zeer bijzondere ervaring en een soort time out in mijn journey. Het voelde als thuiskomen maar dan op locatie. :) Dank jullie wel! Het beschermde leven laat ik nu weer achter me om het avontuur tegemoet te gaan en dat is ook heel fijn :)

P.s. collega’s, we hebben trouwens ook nog een escape room gedaan… en eruit gekomen! Maar dat was totaal niet door mijn toedoen ;) en ik wil trouwens wel zo’n “ je weet wel “ doorkijksticker op mijn achterruit. Beetje reclame maken met mijn Jeep Grand Cherokee limited hier in Amerika lijkt mij heel leuk ;)

  • 15 November 2017 - 08:58

    Patsy:

    Jaaah, Mieke! "Stranger things" ook gekeken hier, gewoon in een heel weekend samen met Rob voor de buis gehangen. Wij zijn fan!

  • 15 November 2017 - 14:07

    Lyda:

    Nu op naar Mexico

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Mancos

Mieke

Ik ga een reis maken van Fairbanks Alaska naar Vuurland in Argentinie. Oftewel THE PANAM... als je het leuk vindt kun je hier me een beetje volgen :)

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 604
Totaal aantal bezoekers 52314

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2017 - 01 Augustus 2018

Panam

Landen bezocht: