Rob & Patries! - Reisverslag uit Calgary, Canada van Mieke sprenkelder - WaarBenJij.nu Rob & Patries! - Reisverslag uit Calgary, Canada van Mieke sprenkelder - WaarBenJij.nu

Rob & Patries!

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

15 September 2017 | Canada, Calgary

Hoe leuk is het om bekenden hier te treffen? Nou ik zal het je zeggen echt SUPER leuk! Nee niet een beetje, het is echt heel BIZONder. Eerst hebben we natuurlijk even honderd uit verteld (in het nederlands!) over de belevenissen van onze reis tot nu toe. De tweede dag ben ik lekker achterin de auto gekropen en zijn we naar the canyon of yellowstone gereden. Erg mooi hoor, nu was het iig ook meer duidelijk waarom het yellowstone heette ;)
Natuurlijk hebben we onderweg wel 20 bizon gezien... waar ik de vorige dag nog zo blij was met 1. De beren hebben zich helaas weer niet laten zien. En we waren nog wel zo veilig met een echte alfa man op pad die in Las Vegas zijn eerste schietervaring had opgedaan. Trots liet hij de grote gaten in het hoofd op het zwart/witte papier zien. Ik was onder de indruk. ;)
Het meest fijne van de afgelopen 2 dagen was nog wel alsof het voelde om weer even thuis te zijn omdat je met je eigen vrienden bent. Heerlijk! So thx Rob en Patries voor de extra dimensie aan mijn trip!

Daarbij heb ik nu natuurlijk ook al even een mooi rondje door the USA gemaakt en dan kan ik straks weer afreizen via het westen. Straks ja...

Ik heb ook kunnen beleven hoe het voelde om alleen op pad in de auto te zijn en of dat comfortabel was. Dat geeft idd een extra vrijheidsgevoel. Dus dat heeft me aan het denken gezet.. Of nouja eigenlijk was mijn eerste idee ook om een roadtrip te doen (de panam). Maar ik dacht toen nog.. nee dan ontmoet ik geen mensen en dat is niet gezellig. Maar als je hier een beetje rond wil is de auto toch wel het beste middel. Eingenlijk krijg ik die bevestigingen van alles en iedereen om me heen. Dus de verleiding trekt om toch een auto aan te schaffen...

Ik had trouwens via air bb een kamer geboekt in Bozeman. Echt een top plek weer ergens achteraf. Ik moest 1.5 mile via een zandweg rijden en kwam bij een enorm huis. Kathy was de host en ze gaf mij de recentie:
“Mieke is interesting and friendly, and a very good guest. I enjoyed meeting and hosting her, and would recommend her to other hosts.”
Super lief toch? Vanaf boze man was het gister nog zo'n 8 uur rijden naar Calgary en het regende erg hard. Op zich was iedereen daar heel blij mee. Eindelijk zullen de bosbranden stoppen joehoeh!
Echter toen ik Calgary verliet een week geleden, liep ik in mijn short met 28 graden en nu..... 10 graden!! Men super koud zeg! We hebben op onze kamer van het hostel (ik slaap met meiden op een kamer die een converentie over speelplaatsen voor kinderen gaan) een extra kachel gevraagd. Tssss..

Vanmorgen dus de auto terug gebracht :( en vroeg of het mogelijk was om een verzekering af te sluiten als ik er 1 koop. Zijn (andy) schoonzus lori zat in de verzekringen en die kon ik bellen. Helaas kon zij niks betekenen. Toen David bellen (via lori) kon ik een verzekring krijgen voor 2500 dollar! Maar alleen geldig in canada. Pffff..
Ik had al gelezen dat je beter in BC (britisch columbia) een auto kon kopen. Dus naar ICBC gebeld en zij konden een tijdelijke verzekering aanbieden voor canada en amerika voor $40 per dag. (1200 de maand) Zucht.... en dan kan je online weer een verzekering in mexico aavragen. Het klinkt allemaal vet ingewikkelend. Ik denk dat ik toch maar eerst eens even ga meeten met Rodrigo (de Chileen uit Alaska) Hij heeft een auto gekocht en wil hem weer verkopen... en zegt dat hij hier volgende week wel kan zijn.

Verder nog totaal geen plan! :) Ik heb nog 1 nacht hier.. dus zo maar ff vragen of ik hier nog een nacht kan blijven want ik denk niet dat ik morgen al vertrek. ;) En dan kan ik alles even laten bezinken... kapper!! dat moet trouwens wel gebeuren!! ;)

Hoe is het bij jullie? Ook regen en kou?

Ik hoor net dat go ahead weer achter staat met 1-3... Dat gaat niet zo best!

Bye bye!!


  • 15 September 2017 - 23:46

    Linda:

    Net terug van Eagles.....wellicht dat je blij mag zijn dat jij je seizoenskaart even weg hebt gedaan. Hhhmmm! Wel bijzonder Mieke word JIJ nu beoordeeld als gast van een B&B in plaats van dat jij de B& B beoordeeld?? Raaaaarrrr... Maar wel weer superleuk om te lezen!! En supertof dat je ff met Rob en Patries op stap bent geweest!! Ik ga je binnenkort mailen hoor! Ben nog ah nadenken over een goed verhaal haha. Xx Linda

  • 16 September 2017 - 06:10

    Rob En Patries (Patsy):

    Lieve Mieke, wij vonden het helemaal super om je in Yellowstone te treffen, inderdaad heel BIZONder ;-) We vinden het zo gaaf dat je die kilometers hebt gereden om ons te kunnen zien, ookal kreeg je daar zelfs "the finger" voor. We vonden het fijn te zien dat het goed met je gaat en dat je geniet. Blijf dat vasthouden!! Helaas zijn onze vakantie dagen op, anders zouden we je weer op een andere plek gaan treffen, hopelijk mooier dan "Sublime-point". Maar ach, dat was toch maar weer een fijne wandeling van 1 mile, wat eigenlijk 3 mile was. Je weet inmiddels dat die Amerikanen niet kunnen meten ;-) Keep in touch, we keep on following you. Dikke knuffel van ons X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Calgary

Mieke

Ik ga een reis maken van Fairbanks Alaska naar Vuurland in Argentinie. Oftewel THE PANAM... als je het leuk vindt kun je hier me een beetje volgen :)

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 52623

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2017 - 01 Augustus 2018

Panam

Landen bezocht: