Canada I LIKE - Reisverslag uit Whistler, Canada van Mieke sprenkelder - WaarBenJij.nu Canada I LIKE - Reisverslag uit Whistler, Canada van Mieke sprenkelder - WaarBenJij.nu

Canada I LIKE

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

03 Oktober 2017 | Canada, Whistler

Ik rij weg uit revi (revelstoke) en het begin regenen. Zo voel ik me ook. Heb ff zin in een potje janken aangezien ik afscheid moest nemen van gaille en Manu die ik weer opnieuw ontmoet had in hun huis. Tegelijkertijd weet ik ook dat ik Canada ga verlaten. Ik kan niet eeuwig hier blijven als ik het einddoel wil halen. Ik weet niet….afscheid nemen is gewoon niet zo tof. Canada heeft me veel gebracht en is ongelofelijk onvoorstelbaar prachtig. Ik kan wel 1000 foto’s maken maar dan nog kunnen jullie niet zien wat ik zie. Het heeft me geraakt. En niet alleen de natuur maar ook d mensen. Openminded, vriendelijk( zelfs d verkeersregelaars lachen en zwaaien en wensen j een hele fijne dag,, daar word j echt heel vrolijk van) en geduldig. Het land is duidelijk en overzichtelijk. Rijden is hier echt geen probleem. Heb eigenlijk maps.me niet nodig behalve als ik het hostel wil vinden of in d grote stad.
Het enige minpunt wat ik kan bedenken maar waar ik gedurende de hele reis tot nu tegenaan loop is toch wel dat het vol is. Niet het land maar het lijkt zo vol toeristen dat het lastig is om onderdak t vinden.Nu weet ik niet of dat komt omdat Canada 150 jaar bestaat en de parken gratis zijn. Waardoor iedereen is gekomen. Het land leeft wel van toeristen. De campers en sleurhutten zijn niet weg t denken. Ook worden er alleen al uit Frankrijk 6000 work and travel visa uitgedeeld per jaar. Die dan 2 jaar geldig zijn. De meeste van hen gaan dan in d zomer ergens aan d kust werken en in d winter in een ski oord. Canada heeft deze mensen nodig want werk zat t krijgen. Ik wist niet vh bestaan van deze visa. Wel van Australië en Nieuw-Zeeland maar dat Canada zo vrijgevig was. Had k misschien toch eerder moeten weten. Hoe tof is dat om in je 20 jaren te doen. En dan met allerlei nationaliteiten. Dus ik zou zeggen tegen allen die r een tijdje tussenuit willen en j bent nog geen 35?? DOEN!! 
De auto doet t! Het was wel ff spannend hoor. Na 6 uur wachten bij d Jeepdealer kwam ze me vertellen dat ze niet zeker wisten wat het probleem was dat ze niet het juiste gereedschap hadden. De auto was t oud. Ze stuurde me naar een andere garage in Hinton. Ok tire. Daar waren ze heel handig en hadden waarschijnlijk wel t juiste gereedschap. Het was ondertussen al 4uur dus dacht.. oké dit gaat vandaag niet lukken. Maar goed ik ga er heen. In 5minuten tijd wist hij dat er een nieuwe fuelpump en filter in moet. Die moest besteld worden en werd de dag erna bezorgd. Ik vroeg nog of z miss een andere auto te leen hadden aangezien ik naar Jasper moest. ( Ik Had iets geboekt daar om sowieso mijn tas op t halen en niet had bedacht dat ze het niet in 1 dag konden maken) nee hij zei, je bent toch ook met deze auto gekomen dus succes! Kan j niet garanderen dat het lukt. Dus maakte me vooral zorgen of hij d volgende morgen in Jasper zou starten. Het was zeker een uur rijden… en als hij maar eenmaal loopt dan doet ie t. Zo gezegd zo gedaan en de volgende morgen na was extra gassen kreeg k in aan d praat. Moest wel een enorm mooi plaatje laten schieten van een elk dat voor het bos lag en het dauw kwam op, aangezien k niet kon stoppen. Maar weer prachtig was d weg ernaar toe. Weer 6 uur gewacht en toen was hij klaar. Zo blij! :) 700 dollar! Dat wel.
Vervolgens heb ik de icefield parkweg naar Banff gereden.. again fantastisch! En daar Victoria ontmoet. 2 dagen opgetrokken met haar. Toen revi. En kamloops waar ik na al die toestanden en avond doorhalen met Gaille en een vriendin van haar, als een blok heb geslapen. Nu ben ik naar west gereden en zit ik in Whistler. Een skioord waar de olympische spelen van 2010 waren. Ik slaap ook in een hostel waar de atleten bivakkeerden. Nog 1 dag genieten van Canada dus opstaan nu! En dan…morgen… Seattle here i come! Kijken hoe d stad me weer bevalt…
Mooiste spot: lake Payton. Must see!! Ik ben r twee keer geweest :)
En hoe is het bij jullie? Go ahead gewoon gewonnen dit keer! Is d herfst ook bij jullie nu? Hier ook fantastische kleuren hoor.
Heb trouwens mijn eerste trumpaanhanger ontmoet. Ik moest 6 uur wachten en er was ook een ander vrouwtje aan t wachten. Toen Trump op tv kwam vroeg ze: ah Trump. Do You like him. Ik zeg: NO. Zij: o i do. Toen waren we uitgepraat.

  • 03 Oktober 2017 - 22:04

    Lyda:

    Veel succes met de auto!

  • 04 Oktober 2017 - 13:51

    Tatjana:

    Canada staat nu nr 1 op onze wensenlijst voor een verre reis....na alle verhalen en prachtige foto's van jou. Dit willen we echt met onze eigen ogen zien. De natuur in, lekker wandelen (als ik weer fatsoenlijk kan lopen) en genieten :-). Have fun in Seattle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Whistler

Mieke

Ik ga een reis maken van Fairbanks Alaska naar Vuurland in Argentinie. Oftewel THE PANAM... als je het leuk vindt kun je hier me een beetje volgen :)

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 52537

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2017 - 01 Augustus 2018

Panam

Landen bezocht: