De balans. - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Mieke sprenkelder - WaarBenJij.nu De balans. - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Mieke sprenkelder - WaarBenJij.nu

De balans.

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

01 November 2017 | Verenigde Staten, Denver

Geen spannende verhalen maar gewoon even de balans opmaken..
Momenteel vertoef ik in Denver bij familie. Heerlijk! Even bijkomen van de afgelopen 3 maand. Wat een fijne plek en voel me super welkom. Heb mijn eigen vleugel in het huis dus erg luxe! Ik geniet van het Amerikaanse leven. Haloween vieren en pompoen carven!! Haha ik moest r toch aan geloven. Ik raad het aan! Zeer mediterend. Ik denk volgend jaar meiden avond pompoen Carven @ my place (mannen zijn ook welkom, opgeven hieronder graag), ook even meegereden om nikky en buurkids op te halen bij haar highschool, rijen dik met auto's. Zo anders maar zeer gestructureerd hoor, oja en hier moet iedere ouder 30 uur per jaar vrijwillig helpen op school…. Dat zou toch wel een oplossing zijn voor ons, niet?
En ook even lekker in het dutch bijkletsen en erg leuk om je familie beter te leren kennen!
Verder ben ik aan te uitzoeken hoe het gaat in Mexico met verzekering en vergunning van d auto en de route naar zuid. Wat wil ik nog zien in Amerika en waar de grens over?
En dan nu de balans!
Dagen: 88
Landen: 2
Kilometers: 9000 gereden ( vanaf Jasper Canada) weet niet hoeveel daarvoor. Ga ik nog uitzoeken ;) nu tijd voor!
Staten: 13 ( 2 in Canada)
Nationale parken: 11
Wildlife: moose, deer, elk, kalibu, Fox, Orka, snake, shipmunks en heel veel Corns…(en ook nog muis, wezel, marmot, raaf enz.. maar die vin ik niet zo bijzonder)
Gewicht: 69 kilo (en dat is heeeeel lang geleden onder d 70)
Vrijheidsgevoel: hoog
Meest bijzondere: De mormoonse ervaring. Het huwelijks aanzoek en de hulp die ik kreeg van politie, Vincent en garage bij de dode baterij.
Blunders: valt mee, wat kleine dingetjes, perongeluk 2 bedden geboekt,( =2 keer gebeurd) iets aan d oostkust van usa geboekt ipv aan westkust met dezelfde naam(ik kwam er op tijd achter). Een pakketje met d Fedex versturen ipv de post wat 3 keer zo duur was. Een bon voor te lang parkeren in bend wat ik meteen bij cityhall betaald heb anders moest ik op t gerecht komen op 9 november en dat leek me niet zo handig. Een busticket met de verkeerde datum erop. Mijn bag pack vergeten mee te nemen uit het hostel waardoor ik een nacht zonder zat en de volgende dag weer terug moest rijden om t ding op te halen. Met Amerikaanse dollar de Taximan betalen i.p.v. Canadese dollar. (Daar kwam k pas een paar uur later achter)
Toppunten: glacier Bay in Alaska, peyto lake in Canada, crater lake in usa.
Dilemma’s: het grootste dilemma was de auto. Wel of niet kopen. Ik ben nog steeds niet overtuigd genoeg of het een goede beslissing was. Wel om een auto te kopen maar meer DEZE.
Het alleen reizen: ik was soort van aan t wachten (nooit doen) in Nederland of ik iemand zou tegenkomen waar k dan samen mee kon reizen, toen besloten alleen te gaan. Mijn verwachting was dat ik heel veel alleen reizende tegen zou komen, zodat we samen konden reizen. In Alaska en Canada waren wel veel meiden alleen aan t reizen maar niet zo veel die hetzelfde doen als ik (vooral met een work and travel visa) Ik ben in 1 stel uit België tegen gekomen die met openbaar vervoer d route doen en een Frans stel die op de fiets de route in 2 jaar doen. Maar nu ik eenmaal bezig ben… is het eigenlijk wel fijn. Het gaat zoals het komt. Soms samen, soms niet en dat is prima.;) Hoewel anderen daar anders over denken…
Financieel: wat ik nu heb uitgegeven in 3 maand, keer 3 doe, kom ik rond ;)
Meest irritante: snurken!! Blijft op nummer 1! Ook irritant zijn d stopborden overal!
Wat mis ik: jullie.

  • 02 November 2017 - 06:28

    ESTER:

    Mooie balans Miek!
    Enne ik wil me bij deze aanmelden voor de workshop (-:
    Geniet van t effe bijkomen gevoel bij je familie, klinkt heerlijk.
    X

  • 02 November 2017 - 07:07

    Linda:

    Goeie balans Mieke!! En wat gaat de tijd snel hè! Ik wil ook graag meedoen met het pompoen carven. Lijkt me super. Hopen voor Ivon dat het ook op de kop kan. Haha Xx Linda

  • 02 November 2017 - 09:39

    Tatjana:

    Jeetje al 88 dagen aan het genieten van vrijheid, nieuwe belevingen, doen waar je zelf zin in hebt, prachtige omgevingen en niets hoeft en alles mag. En dan zit je nog niet eens op de helft. Wat een rijkdom. Geniet van je verblijf bij je familie, ook best lekker om weer Nederlands te kletsen. En op naar de volgende 88 dagen!

  • 03 November 2017 - 13:12

    Sandra:

    Wauw mooi geschreven. Super ervaring . Laat je lekker verwennen bij je familie en succes als je weer verder gaat. Die natuurlijk mee met je workshop. Knuffel Sandra

  • 09 November 2017 - 17:47

    Paulien:

    Cool Mieke!! Ik doe natuurlijk mee met pompoencarven; kan niet wachten.
    Maar hoezo snurken het meest irritante?? Kruis aan:
    * Doel je op jezelf (dan heb je er toch geen last van of wel...???)of
    * bedoel je gesnurk van bruine beren en andere beesten of
    * bedoel je medereizigers?

    Ben benieuwd!
    liefs, paulien

  • 15 November 2017 - 14:07

    Lyda:

    Wat een ervaringen en wat een balans
    Succes met de auto

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Denver

Mieke

Ik ga een reis maken van Fairbanks Alaska naar Vuurland in Argentinie. Oftewel THE PANAM... als je het leuk vindt kun je hier me een beetje volgen :)

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 770
Totaal aantal bezoekers 52614

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2017 - 01 Augustus 2018

Panam

Landen bezocht: