Dooie langs de weg. - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Mieke sprenkelder - WaarBenJij.nu Dooie langs de weg. - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Mieke sprenkelder - WaarBenJij.nu

Dooie langs de weg.

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

08 Juni 2018 | Argentinië, Mendoza

Van de week moest ik voor het eerst krabben. Het had gevroren en ik was blij met de heater in de slaapkamer. Koud maar in Argentinië hebben ze warm water, kachels en een haardvuurtje. Gisteravond nog wel buiten met de zoon v/d host naar de sterrenhemel gekeken. Prachtig. Toen hij voorstelde om een nachtwandeling te maken, haakte ik toch af en was het vuurtje v/d kachel aanlokkelijker :) ik was de enige gast in Huaca.

Na het ontbijt gaan we nog ff t dorp in om te pinnen bij banco national. Want daar zijn minder kosten aan verbonden. Helaas staat daar een rij van 20man voor. Sinds ik in Z A reis, is het heel normaal dat er rijen voor een bank staan. Ik begrijp niet goed waarom. Eerst dacht ik alleen op vrijdag dus dan was het logisch dat mensen na een week werken het geld storten op d bank maar nu op een dinsdagmorgen geen idee…Dus dan maar de andere bank. Aangezien Carole 3 bussen gaat pakken naar de watervallen van Iguazu. ( 4 -14- 17 uur) moet ze daar genoeg geld voor hebben. Vervolgens zet ik haar op de bus en zwaai ik haar uit. Een alternatief type met een bijzondere kijk op de wereld. Beetje ver van mijn bed show maar het samen reizen werkte prima. Die Zwitserse wijnhike in t najaar klinkt i.d.d. niet gek :)

Ik race over de boring part van routa 40 en zie aan de kant van de weg een witte Toyota staan met stickers op de achterkant. Huh!? Daar heb ik al eens vaker naar lopen staren..… ik maak een rechtsomkeer en check de plaat. Ja, het is Alizee uit Quebec Canada met haar vriend en die ik heb ontmoet in Cartagena toen we met 3 Canadese auto’s achter elkaar aan crosten. Ik wist dat ze voor me lagen. Wat een toeval! Maar waar zijn ze? Ik zie dorre bushes om me heen… niet echt een plek om leuk te lunchen of kamperen of wat valt hier eigenlijk te zien? Ik hoor iemand roepen en zie in de verte Alizee zwaaien! Are You That, Mieke? Yes!!! Aahh super leuk! Er was een oud trein spoor waar haar vriend even naar wilde kijken. Na een half uurtje ervaringen, routes en info gedeeld te hebben. Blijkt toch wel dat ze een ander tempo hebben dan ik (ik rij gewoon door in boring stukken) maar beloof dat ik ze zal informeren over conditie v/d weg. We proberen in Mendoza opnieuw te ontmoeten of anders als ik op de terugweg ben vanuit Ushuaia. We concluderen toch dat we een heel stuk dezelfde weg terug moeten toeren en wat ferry’s moeten pakken als je via chili terug wil. Maar voor mij is het ook duidelijk geworden dat na Barrilodge ik naar de kust zal rijden. Ik moet de route nog uitstippelen en dat wordt nog een hele klus. Ik denk el calafate op de terug weg mee te pak zodat ik niet alles hetzelfde terug rijdt. Dan de overstap maakbaar Chili en dan moet ik checken waar er überhaupt wegen zijn en welke ferry’s ik moet pakken :)

Oja, en weet je dat ik nog 3380km naar Ushuaia moet :) :) :)

Sinds 2 dagen zijn de wegen zo goed dat ik zelfs de tijd van map.me kan in halen! Men houdt zich niet aan de snelheid dus ik ook niet. Ik werd wel weer gecheckt op fruit ,wat ik bij me had, maar ze wilden alleen de achterbak zien en het lag voorin de auto. Verder kom ik trouwens dode dieren tegen langs de weg. Voornamelijk honden. Soms heb je hele kolonies langs de weg liggen(nu bedoel ik levend) dus ik vind het niet gek dat er veel dooie zijn. Maar vandaag was wel het toppunt. EEN PAARD!! Nee niet in d gang… gewoon aan de kant vd weg. Hij was al helemaal stijf geworden en de poten stonden bijna omhoog! :(

  • 08 Juni 2018 - 16:07

    Gemma:

    Wat is het weer een prachtig verslag om te lezen. Top ervaringen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Mendoza

Mieke

Ik ga een reis maken van Fairbanks Alaska naar Vuurland in Argentinie. Oftewel THE PANAM... als je het leuk vindt kun je hier me een beetje volgen :)

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 495
Totaal aantal bezoekers 52499

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2017 - 01 Augustus 2018

Panam

Landen bezocht: