Marry me? - Reisverslag uit Port Angeles, Verenigde Staten van Mieke sprenkelder - WaarBenJij.nu Marry me? - Reisverslag uit Port Angeles, Verenigde Staten van Mieke sprenkelder - WaarBenJij.nu

Marry me?

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

08 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Port Angeles

Nee no worries, ik ga niet trouwen. En niemand wil met mij trouwen :( ik ben in Port Angeles het noordelijkste puntje van Washington. Vanaf hier kan je Vancouver island zien liggen… dus kan naar Canada zwaaien. Ik zit in een hippie hostel. Super relaxt. Gistermiddag aangekomen. Ik zag een vrouw met een krab op haar hoofd. Ik dacht die spoort ook niet maar later bleek dat er een krabfestival in Port Angeles was. Nu heb ik een shirt dat perfect past bij dit festival… ;) misschien heb je in wel eens gespot op d foto's.
In de toerist information ging de vrouw even helemaal los toen ik zei dat ik 2 dagen had in olympic np. Dus smiddags kon ik nog een hike doen. De volgende dag mount storm king beklimmen met d waterval merymere!! En dan naar sol duc falls voor d zalm en d andere water val. De dag erna kon ik dan via d west ingang naar de west kust rijden. Prima plan!
Dus die middag met mijn goede gedrag de eerste bergbeklimmen… nu ging het al een Beetje regenen en waaien. Maar er liep een koppel achter me en die liepen ook stug door dus ik ook. Naar mate ik d top naderde, kwamen de wolken ook totaal het zicht verzieken. Ik wachtte ff op het koppel en d vrouw zei. We zijn nu zover dus nu gaan we tot aan d top. Okay. Helaas er was idd niks t zien! Dat weten we ook weer: in d bergen is t weer onvoorspelbaar. Maar de terugtocht hebben we gezellig kabbelend doorgebracht en hadden we het deer die op 1 meter afstand stond bijna gemist. Ze waren nog erg onder in druk van las Vegas en vroegen zich af hoeveel wapen bezit r in Nederland is en hoeveel incidenten met wapens er voorkwamen. Uuhm…. 1?
De volgende morgen was mount king storm aan d beurt. Ik ging weg met zon. Voordat ik begon, kwam ik een vrouw tegen die de berg in juni had beklommen en zei dat het uitzicht super mooi was. Ze vertelde ook dat r op de top niet echt een pad was en jezelf met touwen op moest trekken. Daar had die vrouw van de tourist info niks van gezegd. Ze vindt het maar niks dat ik dat alleen ging doen. Ik ook niet. Dus zei: ik hoop dat ik wat andere hikers tegen kom en anders ga ik bij d touwen weer naar beneden. Zo gezegd zo gedaan. Onderweg 1 koppel tegen gekomen. Maar die hadden de avontuurlijke touwen gelaten voor wat t was. Toen ik echter bij d touwen aan kwam na anderhalf uur stonden daar ook net twee meiden. Ah top! Ik had ze alwel een paar keer gehoord maar soms dacht k dat het van beneden kwam.
Dus ik vroeg of ik aan mocht haken. Natuurlijk! Fijn! Dus drie touwen verder verliep de tocht prima en viel het allemaal reuze mee. Nog steeds wel benieuwd of we uitzicht hadden want onderweg ook een beetje regen gehad. Maar…. Jahoor!! Adem benemende mooi! We konden dan wel niet tot aan d zee kijken maar still.. het was om stil van te worden. Terwijl ik in mijn tas op zoek was naar zo’n megagezonde noten reep. Tikte 1 van d meiden me aan. Ze fluisterde: i'm gonna propose, can You back up a Little? Ik: Off course!! I can make pictures iff You want? Dat wilde ze wel. Dus ik ging op gepaste afstand zitten, genietend lachend in mezelf ( heb ik weer!) en kijken hoe deze dame een brief ging voorlezen aan d ander op het topje van d wereld. En vervolgens viel ze op 1 knie… echt fantastisch! Zo bijzonder dat ik daar soort van deel mocht uitmaken op afstand. Wat een eer! Na die tijd de houten ringen bewonderd en ik was de eerste die ze feliciteerden. :) Morgan en Casey congratulations!
Total loss naar de hotsprings gereden en daar vervolgens de hele middag vertoefd. ( Het regende ook d hele middag! Het lijkt wel herfst!) Men i love badderen! Opvallend was wel dat er een heleboel Russen waren. Nooit eerder gezien tijdens het reizen(1 in Alaska) naar ineens duiken ze boven.
Wat een topdag! :) Morgen vertrek naar astoria aan d westkust :) rit van minimaal 6,5 uur dus vertrek vroeg! Port Angeles is very Nice!
Hoe is het daar? Ook herfst achting weer? Had vandaag ook d eerste paddestoelen gezien. Ik dacht daar neem k terugweg wel een foto van maar door die aanzoek weer totaal vergeten natuurlijk. Maar zo mooi als in Nederland zijn ze niet hoor! Dus geniet;)
Ik lees dat we (leerkrachten) nog steeds niet genoeg geld krijgen en we zelfs nog t weinig vragen… wat is de volgende actie in november? Hej ik staak ook hoor… alleen doe je dan iets langer ;)

  • 08 Oktober 2017 - 08:36

    Bert Poelman:

    Lekker blowen bij de hippies ?

  • 08 Oktober 2017 - 18:33

    Ivonne:

    Speciaal zeg! Gaat dat je zoveel moois doet en ziet en dat je bijzondere ontmoetingen en momenten hebt

  • 08 Oktober 2017 - 20:22

    Gemma:

    Hey Mieke, wat heb je telkens fantastische verhalen over je reis. Leuke en minder leuke dingen en dat geeft een mooi beeld van je reis. Ik lees het graag en wens je veel ziet en ik blijf je volgen hoor. Groetjes Gemma

  • 09 Oktober 2017 - 13:50

    Tinus :

    Wat tof zeg getuige van een aanzoek in de bergen. Heel bijzonder.
    Hier ook herfst. De eerste vliegenzwam gespot in Heino.

  • 09 Oktober 2017 - 13:53

    Tinus :

    Wat tof zeg getuige van een aanzoek in de bergen. Heel bijzonder.
    Hier ook herfst. De eerste vliegenzwam gespot in Heino.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Port Angeles

Mieke

Ik ga een reis maken van Fairbanks Alaska naar Vuurland in Argentinie. Oftewel THE PANAM... als je het leuk vindt kun je hier me een beetje volgen :)

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 52457

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2017 - 01 Augustus 2018

Panam

Landen bezocht: