Camp out - Reisverslag uit Hinton, Canada van Mieke sprenkelder - WaarBenJij.nu Camp out - Reisverslag uit Hinton, Canada van Mieke sprenkelder - WaarBenJij.nu

Camp out

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

27 September 2017 | Canada, Hinton

Vandaag een mistige dag. Ik ren nog ff naar d tweede hands winkel om sjaal, sokken en extra deken te halen en dan wachten op d chileen. Om half 2 is Rodrigo er nog steeds niet. 1,5 uur later dan gezegd. Ik hoop dat het the Chilitime is. Ik heb ondertussen al een potje schaak verloren van de schot, geluncht en Tanya is alweer terug vh boodschappen doen. Ik vraag haar of er plek is voor vanacht… De dorm is vol maar ik mag wel boven slapen als het toch nodig blijkt te zijn. Terwijl ik dat sta te bepraten zie ik de kleine Chileen langs t raam lopen. Ah.. daar is die! Gelukkig!! Ziet r zonder baard ineens heel anders uit. Ik ontmoet gelijk zijn 4 andere vrienden. 2 stellen. 1 uit Frankrijk en 1 uit Chili (blijkt later toch geen stel te zijn). Ineens voel ik me in een stelletjes vakantie zitten. Maar dat zal wel loslopen. De auto ziet r goed uit behalve dan die enorme kras op d vooruit. Het schijnt niet zo erg t zijn.
We stappen snel in en zetten koers richting Banff( dat halen we bij lange na niet, field IT is) Tja het is toch ff wennen in een groep die elkaar al langer kennen. Het Franse meisje heeft meteen mijn sympathie. Is ook de organisator en super lief. Na een onwennig en dag met prachtige plekken, klim ik met 3 dubbele laag kleding na een hete douche in d auto op een matje van 1 cm. Ik pas niet languit omdat diagonaal niet lukt aangezien het aantal spul wat nog in d auto staat. Ik slaap bij t douche gebouw omdat ik anders bij Rodrigo in d tent moet. Heb k toch ff mijn eigen plekje. Fijn.
Op d laatste camping… rij ik midden in d nacht naar d douches. Echt veel t ver lopen! Echt! En sta ik weer in mijn eentje op plek X6. Ik heb idd bij Rodrigo 1 nacht in d tent geslapen maar dat was echt geen doen. Die snurkt zo hard dat de oordoppen daar niet tegen bestand zijn. Ik kon echt niet onderuitkomen. Die nacht waren we wel ondergesneeuwd. De volgende morgen was alles wit. Ik heb het niet koud gehad. Goed aankleden en extra dekens helpe! Elke avond een kampvuur ook. Soms was het meer rook maar goed. Het gaf warmte. Donderdag was Andrea jarig. Ze werd 30 en dat moest gevierd worden. Grootste plannen. 1 ding was duidelijk we zouden dan luxe overnachten in een condor. Wat echt de bom was. We hadden gekookt samen en kado’s gekocht en taart gegeten. Helemaal zoals het hoort. Het was super gezellig. Natuurlijk werden de speciale drankjes uit Chili uitgedeeld. Pisca. Prima t drinken. Misschien ken j t wel? Ik heb zelfs een traditionele dans uit Chili gezien… de klompendans is r niks bij. ;)
We zijn echt op d prachtigste plekken geweest. Als j nog eens die kant op gaat?
1 Emmerald lake, Natural bridge, field
2 Lake Louise, moraine lake!!!! :)
3 Big fals sneeuw. Johnson canyon
4 Ranpart Creek. 93 high way :)
5 5 Lake, Edith lake, piramide mountain
Op de allerlaatste dag rijden we achter gaille en Manu aan. Het is een winters tafereel. Paulo and Andrea zijn er al vandoor. Wij wilden nog ff de laatste canyon meepikken en zetten dan koers op Banff waar we de auto verder gaan regelen. We stoppen nog ff bij een meertje en als we weer verder willen rijden. Start d auto niet meer…. Oh….ohhhh
Gelukkig is daar een Amerikaan die een zelfgebouwde auto met Gear heeft. Kan niet vinden wat r aan d hand is maar wil ons wel trekken naar de eerst volgende bestemming waar we iig kunnen bellen want we staan nu in d Middle of nowhere. Een uur later zijn we bij d canyon. Gaille en Manu zijn r natuurlijk niet meer. Uiteindelijk krijg k ze t pakken. Ze lagen in het zwembad en komen ons ophalen:) ze hebben een kamer geboekt waar twee kingsize bedden instaan dus we kunnen gelukkig bij hen overnachten, want voorlopig zijn we hier nog niet weg. De plannen veranderen weer! Hostel afgebeld in Banff. Morgen naar d garage. We kunnen toch verder niks dus besluiten we bij d plaatselijke brouwerij te eten.
Na een nacht in een gewoon bed… niet geslapen sneekt Rodrigo zonder iets t zeggen weer weg. Denk garage maar dat weet k niet. Na d koffie haakt hij weer aan. De auto is opgehaald door takelwagen en wordt gemaakt. Iets met signaal naar d starter. Na een dagje op pad met Gaille en Manu ( die overigens go ahead kent! Top vent!) Is de auto klaar en spik en span. Dus ophalen die hap en morgen de rest regelen dan maar in Jasper. Echter start de auto nog steeds niet goed en gaat Rodrigo terug en er blijkt een mankement dat bij d dealer gemaakt moet worden. Daar heeft Rodrigo totaal geen zin in meer in. Hij wil naar huis….
Dus daar zit ik dan in Hinton bij d Jeepdealer. Al 6 uur lang zonder resultaat. Ik heb vanacht in een afthans motel geslapen in mijn kleren omdat ik in al die toestand mijn bagpack vergat uit het hostel in Jasper. Heb gisteravond onder d douche voor het eerst een schietgebedje gedaan. O please God als j bestaat laat die auto die ik net gekocht heb voor 1000 euro alsjeblieft niet in d kou staan!!!
Be continued…

  • 28 September 2017 - 13:58

    Lyda:

    Wat een verhaal weer.
    We hopen met je mee dat de auto een succes wordt.
    Zo te lezen kun je overal slapen. Succes met de verdere reis

  • 28 September 2017 - 23:54

    Trudy:

    O gatsie miek... heb jij dat... hopelijk is de boel snel gemaakt! Wel een gek idee dat je al weer in de sneeuw hebt gezeten in september brrrr. En verder wel leuk gehad bij Jasper ;) hahaha. Ach en wie weet brengt dit je wel weer op een plek waarvan je nooit zou denken dat je er zou komen, maar die je niet wil missen :) succes!!!
    Wij gaan zaterdag maar eens proberen de eerste thuiswedstrijd te winnen (hopelijkdoen we het inderdaad beter dan GAE en Max...).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Hinton

Mieke

Ik ga een reis maken van Fairbanks Alaska naar Vuurland in Argentinie. Oftewel THE PANAM... als je het leuk vindt kun je hier me een beetje volgen :)

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 52514

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2017 - 01 Augustus 2018

Panam

Landen bezocht: