Warm! - Reisverslag uit Tumbler Ridge, Canada van Mieke sprenkelder - WaarBenJij.nu Warm! - Reisverslag uit Tumbler Ridge, Canada van Mieke sprenkelder - WaarBenJij.nu

Warm!

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

18 September 2017 | Canada, Tumbler Ridge

Ik sprint de overvolle bus in en weet nog net het enige overgebleven plekje te bemachtigen naast een oude man. Hij heeft een kaal hoofd met wit haar aan de zijkant dat naar achter gekamd is. Rond d 70 schat ik zo. Veel rimpels in zijn gezicht met felblauwe ogen. Hij doet me aan de gvr denken. Hij lijkt een beetje zielig, later blijkt waarom. Ik plof iets wat verhit neer. Niet omdat ik eerst met die loodzware tas 45 minuten heb lopen sjouwen naar het station. Nee ik kreeg het pas echt warm toen de buschauffeur zei dat op het ticket de datum van gister stond! Hij zei er ook nog bij dat de bus volgeboekt was dus dat ik waarschijnlijk niet meer mee kon. Maar dat moest ik maar bij het loket gaan regelen. Ik was nog wel speciaal de dag van t voren naar het loket gegaan omdat ik online een bus naar lake Louise had geboekt maar daar geen verblijf kon krijgen voor een redelijke prijs. Dus was ik naar het loket gegaan om dan maar een dorp verder te gaan zitten waar wel een hostel te vinden was. Ik ga er dan vanuit dat als ik tomorrow zeg dat ook zo is. Maar goed. Ik moet dat natuurlijk zelf checken! Het loket wijzigde de datum en toen kon ik nog net voor vertrek mee… de temperatuurdaling was weer ingezet.
Waar ik het ook warm van kreeg. Ofnouja ook wel een beetje koud. Op mijn kamer in het hostel in Calgary raakte ik aan d praat met lauren. Echt een sportminder. Wist te vertellen over de tour en giro. En vond ook Tom du Moulin een zeer knappe man. Z was in town omdat haar broer coacht bij de Calgary flames. De volgende ochtend om 9 uur hadden ze een openbare training en dat leek me wel wat. Uiteindelijk draait het in canada all about the ice hockey. Ondertussen waren de andere meiden van d dormroom ook aan het mee luisteren en wilden ook wel mee. S morgens bij het ontbijt kwam ik het meisje van d droger ook weer tegen en die wilde ook wel mee. uiteindelijk gingen er 3 om 9 uur naar de training en 3 op 11 uur. Ik ging met de shift van 9 uur aangezien ik die verdomde bus nog moest halen. Maar super tof om een training in zo’n mooi stadion te zien. Echt topsport hoor. Het ziet r zo makkelijk uit. Wat handig en snel zijn die lui. Ook de beste speler van Canada gespot Johny gaudreau. Look IT up!
Warm werd ik ook van het mailtje van tanya. Ze wilde me wel ophalen van het busstation. Wauw! Hostel Beetje jaren 60. Ratje toe maar prima!
Warm werd ik ook van het telefoontje van Rodrigo over d auto. Hij komt me dinsdag ophalen in golden en dan gaan we eerst met zijn vrienden kamperen. Lijkt me stervens koud maar goed. Beetje kijken of die auto wat is. En dan kunnen we het regelen!! Super spannend!! Ik zal een slaapzak voor – 20 kopen en waarom had k die handschoenen ookalweer opgestuurd? Nouja het thermo ondergoed kan nu echt aan!
De dag had nogal wat up en downs en ik besloot om samen met kiwi rickylee Joyce een burger te gaan snabbelen. Wat een top tent! Live rock countrymuziek muziek en ik heb een bizon hamburger gehad. What You see is what You eat! En mijn tweede zeer verdiende wijntje gehad  onee derde! En daar kreeg k t ook weer heerlijk lekker warm van. Rickylee heeft in Panama gewerkt en weet precies hoe ik.mijn auto moet verschepen naar Columbia tegen die tijd. Wat een toppertje is dat!
Zo dat is dat!
Hoe is het bij jullie? Zeker weer heerlijk genoten van heel Holland bakt vanavond? Hoe gaat het in d eredivisie? En is iedereen klaar voor d volleybalcompetitie die volgende week weer van start gaat?
Nou bye bye!
P.s. ik lig in bed en kan het spoor zien en horen! Het is bijna alsof ik op d worp slaap ;)

  • 18 September 2017 - 07:35

    Petra:

    Hoi Mieke

    Wat maak je toch leuke dingen mee. Ook op sportief gebied. Hier is het op sportief gebied echt onvoldoende. Go ahead bungelt onderaan de lijst van de jupiler leage en Max haalt elke keer net de eerste bocht. grrrr! Maar goed, dan kan het alleen maar beter worden toch? Veel plezier daar!

    gr. Petra

  • 18 September 2017 - 07:44

    Mieke Sprenkelder:

    Precies, zolang ze maar in d Jupiler League blijven;)

  • 18 September 2017 - 08:52

    Moniqie:

    Wat schrijf je toch leuk mieke! Leuk om mee te lezen!

  • 18 September 2017 - 11:38

    Lyda:

    Telkens weer genieten van de verhalen. Natuurlijk op zondag voor de buis, kijken naar heel Holland bakt.
    Geniet en probeer de auto goed uit.
    Misschien nog een cursus sleutelen?
    Hartelijk groet

  • 18 September 2017 - 12:01

    Saskia:

    Maar wat was er nou met die oude man aan de hand?

  • 18 September 2017 - 20:26

    Erna:

    Hey Mieke

    Wat tof om elke keer jouw verhalen te lezen!! En ik zie dat je ook een kappertje hebt gevonden?? Cool. Voetbal gaat niet best hè....ik geniet nog niet echt op het bankje helaas, gelukkig mis je niks wat dat betreft. Maar ik zou zeggen keep on met die leuke verhalen en avonturen!!!

  • 18 September 2017 - 21:00

    Mieke Sprenkelder:

    Zeker, goed gezien erna! Maar in d grote stad geweest

  • 18 September 2017 - 21:01

    Mieke Sprenkelder:

    De oude man was bestolen en uitgemolken door zijn zus. Niet een heel erg opbeurend verhaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Tumbler Ridge

Mieke

Ik ga een reis maken van Fairbanks Alaska naar Vuurland in Argentinie. Oftewel THE PANAM... als je het leuk vindt kun je hier me een beetje volgen :)

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 509
Totaal aantal bezoekers 52356

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2017 - 01 Augustus 2018

Panam

Landen bezocht: