Beeeeenthfffff - Reisverslag uit Banff, Canada van Mieke sprenkelder - WaarBenJij.nu Beeeeenthfffff - Reisverslag uit Banff, Canada van Mieke sprenkelder - WaarBenJij.nu

Beeeeenthfffff

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

03 September 2017 | Canada, Banff

Hi there! It’s me again. Ik begeef me tegenwoordig in een ansichtkaart. Deze kaart is 3d. Terwijl ik over het spoor loop en zie hoe Manjefiek de bergen weer achter het spoor opduiken, wordt erin eens hard getoeterd achter me. Nee geen trein gelukkig. In een klein autootje zie ik een man hard roepen: Mieke!! Hè dat is (hoe heet hij ook alweer, ik noem hem george) uit Québec waar ik vanmiddag een leuke hike mee heb gelopen. We liepen achter elkaar aan,konden we net zo goed samen lopen. De top vd berg hebben overigens ook gehaald en echt het uitzicht was wauwie. Hij heeft me ook geleerd hoe ik panorama foto’s kon maken met mijn mobiel. Hij was daar erg fan van. Ik snap zijn punt wel. Je ziet idd 180 graden en op d foto maar zo'n klein stukje. Hij is getrouwd en heeft drie kinderen van in d 20. Hij is er voor t eerst alleen op uit omdat zijn vrouw iets met t evenwicht orgaan heeft, kan ze geen bergen meer beklimmen. Ik zwaai hard terug en roep nog: have a Nice trip! En weg is hij weer.
Het is echt een walhalla hier. De busreis er naar toe was ook al heel relaxt. Gewoon zitten. Aanschouwen van d mooie scenerie . Kletsen met de buren,(eerst een vrouw van in de 70. Wat een mooi leven, ze kan zich nog steeds niet settelen. Was nu op weg naar haar dochter, misschien dat ze daar gaat wonen. Daarna een jongen uit Canada die iets met zijn hart heeft en onderzocht moest worden. Hij moest zijn trip dus stoppen. Ook zat er nog een heel leuk Duits meisje in d bus die ging werken in een b&b bij Golden arm. Jammer dat onze wegen elkaar meteen weer splitsen) en af en toe stoppen voor een koffie. Heerlijk het leven. On the Road.
Ik werd dus gedropt in Banff (beeeeennthffff) en er heerst een goede fibe hier. Waar ik in Vancouver voor t donker liever in t hostel ben zit ik nu tot 10 uur d starbuks te typen :) fijne plek!
Opvallend is dat er in Canada veel meer Europeanen zijn. Op zich zijn er Nederlanders maar ik kom ze niet tegen. Om me heen anderen wel. Veel Duitse meiden ook. Nu liggen er ook twee bij mij op d kamer. Anne en Magdalena. Hele lieve meisjes van 21 die 2 weken op vakantie zijn. Ze hebben een auto gehuurd en ik mag morgen met ze mee :)
In Vancouver had ik een Frans meisje Marion ontmoet. We hebben de hele dag honderd uit gekletst. Wat we al hadden meegemaakt. Heel fijn om even te levelen. We hebben ondertussen ook d stad nog verkend en bij t beachvolleyballen blijven steken. Altijd leuk om naar d kijken!
De meeste reizigers in Canada komen met een work-travel visa. Canada is erg open nasr buitenlanders wat dat betreft! Hebben jullie de prime minister al gezien? De moeite waard om even op t zoeken ;)

Ik stop! Zal binnenkort meer vertellen! Ik wens jullie daar veel plezier natuurlijk! Geniet van j laatste weekend of vakantiedag! Collega’s super veel succes weer maandag! Altijd weer bijzonder de eerste schooldag. Ook voor d kids! ;) Nu voelt het wel alsof ik mijn echte vakantie in ga :)

Goed gaan!

PS. Sorry voor alle gelovigen onder ons. Maar ik heb t boek der mormonen niet meer in d tas. Ik vond het te zwaar om mee t zeulen maar ik heb hem respectvol in d lade naast de bijbel van mijn hut gedaan. Misschien dat er dan toch nog iemand anders geïnspireerd raakt :)

  • 03 September 2017 - 09:42

    Trudy:

    Ik moest even wat verhalen bijlezen... maar jeetje wat heb je al een hoop meegemaakt!! Heerlijk om te lezen. Geniet van je vakantie meid ;) maar dat kan bijna niet mislukken!

  • 03 September 2017 - 12:44

    Bernadet:

    hoi Miek
    Jaa Canada! Het eerste landingspunt Alaska al weer achter je.
    Zo te lezen een goede busreis gehad en ondertussen lekker genieten van het prachtig landschap. Is meer jouw ding. Fijn dat je mensen ontmoet waarmee je trektochten en andere activiteiten mee kunt doen.
    Hier alles okë. vandaag weer super mooi weer, dus nog maar lekker van genieten .
    Ben donderdag ook weer op school begonnen. Was leuk met kleine groepjes werken.
    Nou Miek ik wens je nog heel veel reisplezier! liefs mam

  • 03 September 2017 - 13:05

    Bernadet:

    o ja ik wilde nog even zeggen dat je al prachtige foto's hebt gemaakt. Die foto's met die sky-line: 20170827-195835 en foto waar jij zwaait en op de achtergrond de zee en de bergen: 20170815-144710 vind ik super!

  • 03 September 2017 - 19:21

    Sandra :

    Hoi meis, wat een avontuur en relaxte houding. Grappig dat je nog aan school denkt en ja inderdaad begint je gevoel van vrij zijn des te meer. Blijf schrijven, we genieten er volop van. Voor jou nu heel veel meer vakantiegevoel als dat al kan .hahaha. Groetjes Sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Banff

Mieke

Ik ga een reis maken van Fairbanks Alaska naar Vuurland in Argentinie. Oftewel THE PANAM... als je het leuk vindt kun je hier me een beetje volgen :)

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 52264

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2017 - 01 Augustus 2018

Panam

Landen bezocht: