Julie en Darlene - Reisverslag uit Fairbanks, Verenigde Staten van Mieke sprenkelder - WaarBenJij.nu Julie en Darlene - Reisverslag uit Fairbanks, Verenigde Staten van Mieke sprenkelder - WaarBenJij.nu

Julie en Darlene

Blijf op de hoogte en volg Mieke

07 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Fairbanks

Oeps, sorry! zeg ik tegen Julie terwijl ik zie dat ze op wc zit en ik de badkamer deur opentrek omdat ik smacht naar een douche....en smijt dus de deur maar weer dicht. Akward :) Gelukkig had bioloog Julie uit Texas niet zo veel tijd nodig en kon ik na 28 uur daglicht, 3 vluchten, 3 films, 3 verschillende medepasagiers waarvan de 10.5 uur durende naar Seattle ik naast een vollijvige Amerikaanse puber zat, toch lekker douchen. Wel heel leuk dat het een trip met daglicht was. Je zag een prachtig golvend wit Groenland, rotspuntige zwart/witte rockies en een adembenemend zachtgroen Alaska.
Na nog wat wijze tips (geen of heel duur busvervoer naar het zuiden en de mannen in Alaska roepen nare dingen naar alleen reizende vrouwen, negeer dus) van Julie, ben ik boven in het stapelbed geklommen.
Een prima doortrek plek is Fairbanks. Met een heel mooi visitorcentrum. Je hoeft eigenlijk Alaska niet meer te zien want ze hebben er echt een audio en visuele tour van gemaakt. Zeker de moeite waard. En ook dat koffie tentje in d buurt trouwens ;)
Nu is de schone taak aan mij(wie anders) om toch te kijken wat ik allemaal wil zien en doen hier. Hoogseizoen! Ik zag dus dat je achterlijke hoge prijzen betaald voor een nacht in Denali NP (Ik kon alleen maar boven d 200 dollar vinden voor 1 nacht, maar ja je wil toch die bus zien van "Into the wild" oja en mount MC kinley) dus... heb ik jawel de hulptroepen in geschakeld in de vorm van: Darlene! Topnaam alleen al! En ze werk bij: Santa's vagebond travel. nog beter :)
Hoe dit verder gaat aflopen, ga ik in het volgende blog vertellen ;)

Doei!

P.S.1 Ik heb wel stiekem toch nog een nacht extra geboekt dus ben tot woensdag iig hier... moet nog een beetje "landen".
P.S. 2 Jullie hebben toch wel keihard gejankt toen wij Europees kampioen werden?

  • 08 Augustus 2017 - 06:23

    Josefien:

    Hoi Mieke, top van je te horen.! Goedzo die extra nacht, eerst maar ff bijkomen;). Fijne dagen daar!! Groetjes Josefien

  • 08 Augustus 2017 - 07:11

    Marloes:

    Wauw Mieke, het avontuur is begonnen! Door je blog te lezen heb ik ook het gevoel mee te zijn op avontuur

  • 08 Augustus 2017 - 07:22

    José:

    Hoi, wat leuk om meteen te lezen hoe je reis is gegaan.
    Het voelt zo idd als 'mee reizen op afstand' en
    natuurlijk hebben we gejankt...keihard:) tot volgende keer!

  • 08 Augustus 2017 - 08:21

    Ester:

    Howdy Miek,

    haha lekker Mieke momentje meteen! dat deurdonderen moet je niet letterlijk nemen he!
    klinkt alsof je er al lekker in zit! ik wacht met spanning af wat Darlene voor je in petto heeft!
    en tuurlijk hebben we gejankt!..na de wedstrijd,... tijdens de huldiging..(-:


  • 08 Augustus 2017 - 10:22

    Martine:

    Mooi geschreven Miek. Heel leuk om te lezen.
    Natuurlijk hebben we gejankt. Niet alleen bij de vrouwen van het EK.
    Toen we die blonde kuif van ons meisje langzaam in de verte tussen de mensen op Schiphol zagen verdwijnen, stonden we ook met waterige oogjes.
    Ik ben benieuwd waar Darlene mee komt.

  • 08 Augustus 2017 - 10:41

    Mieke :

    Er waren er meer Ester! Gooide ook meteen het even papier in d wc waar dan toch heel duidelijk bij staat: no paper in the toilet... Oeps hij raakte niet verstopt :) en toen t meisje van 11 ( die zat naast me van Seattle naar Fairbanks, echt een wijsneus, had overigens 3! Maanden zomervakantie) vertelde dat het 90 graden werd. Wat??? 90??? Had het over graden in farenheit.

  • 08 Augustus 2017 - 10:44

    Mieke :

    Thx voor d reacties! En ik ben ook benieuwd :)

  • 08 Augustus 2017 - 10:46

    Mieke :

    Thx voor d reacties! Superleuk! Same here Tinus... En ik ben ook benieuwd :)

  • 08 Augustus 2017 - 13:48

    Erna:

    Hey Mieke

    Superleuk om je zo te volgen! Fijn dat het avontuur nu echt begonnen is, moest vanochtend nog aan je denken toen ik de krant las. Daar stond een stuk in over een jongen en een meisje uit Deventer en Bathmen die ook een jaar op wereldreis gingen....maar zij met z'n tweeën en jij zo stoer alleen! Ik blijf je volgen, heel veel plezier en succes met landen!
    Liefs Erna

  • 08 Augustus 2017 - 19:47

    Patsy:

    He die Mieke,

    Je had die extra dag in Fairbanks zeker nodig om een goed plekje voor de Eagels-sticker te vinden?
    Ik zeg: foto's!!
    Heel goed dat je een dagje extra uittrekt voor een 'goede landing', anders wordt het zo'n buikschuiver ..... nooit handig
    ;-)

    Ben ook benieuwd waar Darlene mee komt. Klinkt als de stoere dochter van Roseanne, dus zal vast goed zijn. Enjoy!

    Lfs Patsy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Fairbanks

Mieke

Ik ga een reis maken van Fairbanks Alaska naar Vuurland in Argentinie. Oftewel THE PANAM... als je het leuk vindt kun je hier me een beetje volgen :)

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 702
Totaal aantal bezoekers 52508

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2017 - 01 Augustus 2018

Panam

Landen bezocht: