NU even NIET! - Reisverslag uit San Martín de los Andes, Argentinië van Mieke sprenkelder - WaarBenJij.nu NU even NIET! - Reisverslag uit San Martín de los Andes, Argentinië van Mieke sprenkelder - WaarBenJij.nu

NU even NIET!

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

14 Juni 2018 | Argentinië, San Martín de los Andes

Zin om te zeiken. Ik heb besloten deze reis tot het einde in (ushuaia) te halen. De auto denkt daar anders over. Sinds dat hij in Argentinië is aan gekomen heeft hij t boeltje erbij neer gegooid en ik probeer hem steeds weer op te lappen. Het begon met 4 lekke banden, een olielek, luchtfilter, remmen en vervolgens liep de band weer aan zodat ik een heel weekend in Mendoza moest vertoeven aangezien de mechanical dicht zat. Het wordt al een automatisme. Oei, al 2 dagen gereden? Zal ik morgen wel naar de garage moeten….. en Jahoor! Natuurlijk toen ik vanmorgen de auto startte, plopte daar een enorm mooi oranje lichtje op. K* nu even niet!

Kijk, ik wist dat het een andere tocht zou worden het laatste stuk naar Ushuaia. Geen toeristen? Kan ik handelen (afgelopen week 1 Amerikaan en 2 Franse belgen, dus valt nog mee!) Alleen op de weg? No problem. ( Al hoewel ik 9 vd 10 keer 7 kleuren schijt omdat ik als de dood ben dat die auto het begeeft en ik daar dan uren/dagen langs de weg sta tekoukleumen) Alleen maar Argentijnen die heel raar Spaans praten? Ik doe alsof ik het allemaal begrijp NOT! ( Een goedbedoelde Argentijn zei gister tegen me: misschien is het nu de tijd om het te leren…AAAAH… en NU even niet!)

Oranje is volgens mij nog niet super ernstig maar bij de ypf ( tankstation i like omdat ze super lief zijn en ik met Mastercard kan betalen) toch ff vragen. Ja hij vond dat ik wel naar d monteur moest. Bij nummer 1: no tiendo. Nummer 2: jeep? No tiendo! Hij verwees me door naar Zapala. Dat is 200 km verderop maar daar kunnen ze er zeker wat mee. Bij nr 3 kon hij de code achterhalen maar verder was het heel erg moeilijk en dat was in heel Zapala zo. De beste man wilde nog wel geld ontvangen voor t uitlezen en verwees me door naar San Martin 300km verder op. Natuurlijk! Ik had al 200 km super relaxt naar Zalapa getoerd dus dit kon er ook nog wel bij. Nog voordat ik Ruta 40 weer opdraaide, hield politie me staande. Dat er dus heel veel sneeuw op de rijbaan ligt. Waarschijnlijk was de weg net weer open omdat het hek nog voor 1 rijbaan gesloten was. Op de vraag of ik naar San Martin kon komen zei hij: JA. Dat was t enige wat ik wilde horen. Thx! Dit wordt echt de meest relaxte rit van de hele reis! Hopelijk ben k voor t donker over.

Om de boel even te relativeren zal ik proberen het van een andere kant te bekijken:
- Buiten het seizoen reizen is tof omdat je heel vaak alleen of met 2 op een dorm ligt en de keuken voor jezelf hebt! Eindelijk relaxt slapen!! (als de Argentijnen niet spontaan nog een feestje op maandagavond organiseren… zucht, nu even niet!!!)
- Met de auto reizen is tof. Je kunt n.l. helemaal zelf weten waar en wanneer je stopt(tenzij de auto dat bepaald). Je rijdt door een prachtig landschap en het feit blijft: ik rij zelf!!! Het is zeker niet saai en het houdt de spanning erin. Uiteindelijk wilde ik heel graag avontuur…. En nu heb ik dat :)
- Argentijnen zijn super tof! Dat weekend zat ik dus in een hostel met die 2 Franse belgen. De host (kusyenaar van 25) had er 3 jaar over gedaan om het hostel alleen maar in te richten. Prachtige schilderingen op de muur!! De etalage poppen vond ik zelf wat minder. Als ik uit de douche kom en er staat een man met een mes voor mijn neus schrik me echt wel te pletter. De eerste avond werden we uitgenodigd voor een heuse Argentijnse BBQ bij het hostel. En zoals gebruikelijk begint dat om 12 uur ’s nachts. De tweede avond gingen we hamburgers braden aan t meer. Gewoon ouderwets vuurtje stoken, muziek en drankje in de bossen. Dat alles wordt bedacht om 5 uur s middag en binnen een mum van tijd is alles geregeld en zitten we in de auto richting meer met een mannetje of 15. Ik dacht dat ik de enige was die bijna niemand kende maar halverwege de avond werd me duidelijk dat dat juist ook heel normaal is in Argentinië. Heb ook mijn nieuwe gay bff ontmoet :) die een heel leuk berichtje achter liet waar ik dan weer super blij van word:
Hello beauty !! how beautiful you are ... I really love ... And I promise to visit you with my friend Matías ... next year ... you are a great being and I wish you with all my heart that you enjoy this trip with a lot of love mendocino .. relax and only enjoy ..
En zo is t maar net! Enjoy and only enjoy! Tot de volgende blog. Hopelijk heeft mijn buddy dan ook besloten om tot t einde met me door te gaan ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, San Martín de los Andes

Mieke

Ik ga een reis maken van Fairbanks Alaska naar Vuurland in Argentinie. Oftewel THE PANAM... als je het leuk vindt kun je hier me een beetje volgen :)

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 52350

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2017 - 01 Augustus 2018

Panam

Landen bezocht: