Baaldag!! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Mieke sprenkelder - WaarBenJij.nu Baaldag!! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Mieke sprenkelder - WaarBenJij.nu

Baaldag!!

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

14 Mei 2018 | Peru, Cuzco

Oke zo nu en dan één baaldag is heel normaal.

Nadat Christien is vertrokken was, wat altijd weer ff slikken is. Bekruipt mij toch altijd het gevoel. Oké kan ik het nog wel in m'n uppie? Opeens is alles weer spannend. Heb ook heel erg het gevoel dat ik op moet schieten. Nog 2.5 maand! :( Dus wil graag weer snel de weg op, on the move geeft een fijn gevoel.

De auto is om 5 uur klaar. Met dat ik wegreed zag ik dat de bandenspanning niet goed was dus terug. Vervolgens ben ik met spirituele Friedirike uit Duitsland naar haar nieuwe onderkomen geweest. Soort van community buiten Pisac met een grote ruimte waar ceremonies worden gehouden om te vragen of zij daar een week kon verblijven, dat kon. De sjamaan was er niet. Jammer. Ik ben wel nieuwsgierig natuurlijk. Wel zag ik de emmertjes staan voor t overgeven…

Door vertraging met de auto verbleef ik nog een nacht in Pisac. De volgende dag breng ik Friedirike en al haar spullen (!) naar haar nieuwe kamer. Ook wil er nog een Peruaanse man mee met zo’n typische zak achter op (normaal zit r iets van een landbouwproduct in maar nu kon ik het niet zien). Als hij erachter komt dat het mijn auto is, wil hij hem graag kopen voor 1200 dollar. Huh? Ik had die man dus al bestempeld als soort van… “arm”. Maar mijn auto heb k nog nodig tot aan Santiago. Hij maakt trouwens wel erg veel lawaai als k rij dus ga ik weer terug naar de monteur. Binnen een uur kan k hem weer ophalen en eindelijk kan k dan naar Cusco rijden omdat ik daar Heinrich (shippingmate) en vriendin tref want die zitten ook toevallig in Cusco en zijn ook van plan rainbowmountain te doen om vervolgens zo snel mogelijk naar Bolivia af te reizen. Me too. Top.

Tijdens de rit doet mijn auto raar. De versnelling pakt steeds heel laat zodat ik soort van gelandseerd wordt. Echt helemaal niet zoals het was. Baal! Had ik beter niet kunnen zeggen dat soms de accu geen contact maakt en als k r dan 1 keer op sla hij gewoon weer doet. Nu issie natuurlijk uit elkaar geweest en er niet beter op geworden. Zucht. Dus in het hostel in cusco meteen weer gevraagd naar een monteur. Helaas te laat en daarbij is het de volgende dag zondag. Dus dat betekent dat ik iig weer 2 nachten in Cusco moet blijven. K!

Ook voel ik mijn buik te keer gaan… nee hè! Ik niet! Ik heb de laatste tijd zoveel mensen ontmoet die allemaal minstens een week ziek zijn geweest in Cusco. Bleh!

Wel krijg ik ipv een 8 female dorm, een 4 female dorm voor mezelf omdat die host dacht dat ik natuurlijk een man was met een auto en dat ik dus verkeerd geboekt had! Not! Dus nu zit ik in d kelder waar ik dan wel geen wivi heb en het echt super koud is.

Bericht van Heinrich. Ze zijn gefrustreerd omdat hun camper nog steeds niet klaar is en zijn het helemaal zat met de Zuid-Amerikaanse mentaliteit en kunnen daarom niet meer afspreken. Ik begrijp niet echt waarom, je hebt toch meer tijd over dan? Maar ik verdenk zijn dominante vriendin ervan, de vorige keer was ze ook ineens ziek en konden ze niet komen. Nou lekker dan, kom k voor hen naar Cuzco! Op mijn reactie dan kunnen we beter ons verdriet verdrinken heb k helemaal niks meer gehoord. Prima, uiteindelijk denk ik ook dat het beter is om niet aan te haken bij een frustie stel die vooral aan zichzelf denken. Grrrr!

Dus wat doet een vrouw die baalt? Zeker! De kapper! :) Dus alle kappers in Cusco aangevinkt in map.me en het zonnetje schijnt heerlijk. Na kapper 4 die dicht zit (omdat het moederdag is…) begint de moed in mijn schoenen te zakken.

Dus verdien k wel een lekkere koffie met taart ( jaja i know) bij het blauwe balkonnetje. Warempel loop ik langs een kapper die open is. 3 uur later kom ik Weltevreden naar buiten. Ik besluit te lunchen bij een veggie restaurant zodat ik iig heel gezond met mijn maag omga. Ik word aan tafel gezet met een Zweedse reisguide en t eten is ook nog eens verrukkelijk! Nadat ik nog 3 bekenden tegen kom (de wereld is klein) de koffie achter de kiezen heb, verheug ik me nu op al de eerste af levering van boer zkt vrouw die ik onder de heater in t hostel kan terugkijken en morgen is er weer een nieuwe dag!! :)

  • 14 Mei 2018 - 08:11

    Bernadet:

    Helemaal goed Mieke! Doei! Liefs mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Mieke

Ik ga een reis maken van Fairbanks Alaska naar Vuurland in Argentinie. Oftewel THE PANAM... als je het leuk vindt kun je hier me een beetje volgen :)

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 503
Totaal aantal bezoekers 52346

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2017 - 01 Augustus 2018

Panam

Landen bezocht: