In time! :) - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Mieke sprenkelder - WaarBenJij.nu In time! :) - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Mieke sprenkelder - WaarBenJij.nu

In time! :)

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

15 Februari 2018 | Panama, Panama-stad

Poas, ja ik moest en zou die vulkaan nog zien van Costa Rica om vervolgens onze race naar Panama city in te zetten. Dus…. Vroeg uit d veren want lange rij dag. 1 uur heen vulkaan en terug en daarna zover mogelijk naar de grens met Panama rijden. Tijdens het ontbijt komen onze Medehostel hangers ook binnen gedrenteld. Dus ik vraag: ook naar vulkaan Poas? Wat zeg je Poas? Dat zit al een jaar dicht! WAT? Zij waren dus ook van plan daar naar toe t gaan maar kwamen r achter dat het dichtzat vanwege activiteit van d vulkaan afgelopen april. Dus het hele plan ging niet door en konden we rustig ontbijten en koers zetten naar d panamagrens. Had ik trouwens al verteld dat het super HOT is? Men niet te harden die warmte en dat wordt dus alleen nog maar erger.

Easy peasy grensovergang we waren binnen een uur over. Panamacity here we come!

Op vrijdagochtend 6 uur moest ik me melden met d auto bij d DIJ auto inspectie. Daar zou ik Heinrich en vriendin mijn shippingmaatjes ook voor het eerst ontmoeten. De avond ervoor hadden we iets geboekt in d buurt van de DIJ. Nu blijkt die buurt echt pauper te zijn en daar is echt geen woord van gelogen.
Volgende morgen in het donker vertrokken. Maar keurig op tijd toen d hekken open gingen, waren we present en was Heinrich zelfs nog eerder dan ons. Top vent die eigenlijk echt helemaal dezelfde route als k heb afgelegd alleen is begonnen in Canada en samen met vrienden een raft heeft gebouwd en 6 weken stroomafwaarts is afgedaaldvan de yucon river. Super tof. Daarna in Vancouver een camper gekocht. En zijn vriendin is sinds Nicaragua aan het meereizen. Ze proberen ook Argentinië te halen. 

Druk aan de klets vergeten we ons zo aan te melden. Dus in d rij voor een nummer en na 2 uur wachten werd “otho” omgeroepen en kwam hij d wagen controleren. Wat inhoudt vin nummer opschrijven en nummerplaat. Ik vraag me nu nog steeds af waarom we de kap vd auto moesten openen… maar goed. Als iedereen dat doet dan doe j dat ook netjes.
Het is chaos in panamacity, waarschijnlijk altijd maar ik denk nu nog meer vanwege carnaval. Dus old town bekeken wat werkelijk mooi is en niet zo druk. Om 2 uur moesten we weer terug zijn bij DIJ om een belangrijk papier op t halen. Vol goede moed het verkeer weer trotseren (Heinrich en Andrea moesten hun camper laten nakijken vanwege een band die het niet meer hield, maar we gaan zeker nog een drankje doen… waar en wanneer geen idee) Op een super druk kruispunt waar maps.me zei dat ik links af moest en de agent aangaf dat ik kon rijden, werd hij me toch een potje kwaad op mij. Dus hield hij me aan en moest ik mijn rijbewijs inleveren. KUT nee niet nu!! Normaal heb k alle tijd maar nu ff niet!
Dus de auto aan de kant, en naar die knakker op t kruispunt. Hij wilde ons gewoon even laten weten dat hij de baas was en dat ik niet links af mocht slaan n alleen recht door mocht rijden. Dus excuus aangeboden gezegd dat we geen Spaans kunnen en toen nog ff gewacht en toen gaf hij mijn rijbewijs weer terug.. fieuw!

A.s.woensdag is het laden van de auto in de container.. wow dat gaat snel! Tot die tijd nog even Panama verkennen. En oja tussendoor olympische spelen volgen via d radio. We gaan goed :) jullie genieten ook?

  • 15 Februari 2018 - 07:54

    Mirthe:

    Klinkt superavontuurlijk en leuk allemaal!! Fotos op facebook zijn jaloersmakend ;-) Geniet ervan! Ps als het nog kan qua tijd zou ik San Blas eilanden aanraden, is te doen vanuit Panama City,, echt mooi

  • 15 Februari 2018 - 09:54

    Karin:

    Wohoo! Colombia in zicht en over iets meer dan een maand vergezellen we je in de auto!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Panama, Panama-stad

Mieke

Ik ga een reis maken van Fairbanks Alaska naar Vuurland in Argentinie. Oftewel THE PANAM... als je het leuk vindt kun je hier me een beetje volgen :)

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 1149
Totaal aantal bezoekers 52361

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2017 - 01 Augustus 2018

Panam

Landen bezocht: