YES I'M IN! - Reisverslag uit Santa Rosa de Lima, El Salvador van Mieke sprenkelder - WaarBenJij.nu YES I'M IN! - Reisverslag uit Santa Rosa de Lima, El Salvador van Mieke sprenkelder - WaarBenJij.nu

YES I'M IN!

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

27 Januari 2018 | El Salvador, Santa Rosa de Lima

we didn’t find anyone for shipping with us on the 10th so we would like to share a container with you for the ship on the 17th if you‘re still without any partners. are you into that? say yes :)

We installeren ons net in een top hotelletje aan Lago de Atitlan en ik krijg dit bericht van Heinrich via Messenger. Ik kan wel een gat in d lucht springen! Heel fijn! Maar om r zeker van te zijn stuur ik de volgende dag pas mijn antwoord: YES I'M IN! Ooh wat super tof, gaat de reis dan toch helemaal lukken met de auto? Ik had mijn auto in mijn hoofd al bijna weer verkocht of achtergelaten in Panama. Wat een opsteker na zo’n K-spanishweek in Xela.
Lago Atitlan is ook echt geweldig! Zeker na Xela een veel relaxter sfeer en heerlijk eten en met heel veel groenten!! Twee keer naar zonsondergang wezen kijken. Dit ga ik nooit meer meemaken. So amazing, beautiful en Stunning! Overdag met een boot het meer over omringd door vulkanen, artistieke dorpjes en Maya mensen in klederdracht met fantastische kleuren. Heerlijke dagen.
Vervolgens rijden we naar Antiqua. Heel mooi oud stadje met heel veel ruïnes, lekkere eet en koffie tentjes. Wel een veel Amerikanen.  Veel te veel magarita's, vino Tinto en mochito gedronken maar toen we terug kwamen bij ons hotel moest ik van de eigenaresse de auto verplaatsen. Dus met veel tegenzin ging k de auto verzetten. Ik dacht 3 meter naar voren… dat moet lukken. Maar nee het moest naar een parkeergarage. Oké, dat moet ook nog lukken.. waar er wel 1 auto in stond maar ik moest en zou mijn auto achterwaards precies naast die ene andere auto zetten. Na 10 keer proberen was het dan toch gelukt. Ik blij. Kreeg briefje mee uitleggen voor 2 nachten. En weg.
Echter op de dag van vertrek richting el Salvador besefte ik dat er op het briefje 225 cu’s stond. 22.50 euro? Mijn god dat zijn Hollandse prijzen. Dus ik naar Maria en zij zei idd dat het veel te veel was en wel met me mee ging. Op zich heel leuk hoor om een verhitte discussie in het Spaans t volgen over dat het belachelijk veel geld was en dat Maria haar gasten daar niet meer heen ging sturen bla bla. Maar d man gaf geen centimeter. Er zat niks anders op dat weer naar d bank in d stad te gaan aangezien we geen geld meer hadden omdat we weer ander valuta gingen gebruiken…. Pfffff.
Nou aankomende dagen gaan we wat grenzen door… erg benieuwd hoe de border crossings gaan. Hoe is het bij jullie?? Spreek jullie hopelijk in Nicaragua weer :)
P.s. foto van bordercrossing el Salvador.. indrukwekkend!

  • 27 Januari 2018 - 07:48

    Mirthe:

    Gaaf!!! Goede reis!!

  • 27 Januari 2018 - 09:29

    Akko:

    Veel plezier Mieke!
    Gr Akko

  • 27 Januari 2018 - 12:21

    Lyda:

    Weer spannende zaken. Een goede reis verder en veel plezier

  • 27 Januari 2018 - 13:44

    Ineke:

    Jemig Mieke, wat een mooie reis ben jij aan het maken en wat een verhalen. Indrukwekkend.
    Veel plezier

  • 01 Februari 2018 - 16:59

    Tatjana:

    Oh.... het meer van Attitlan en Antiqua brengen herinneringen terug. Wat een geweldige omgeving was dat en wat een lieve mensen!! Heb net de foto's nog even terug zitten kijken :-).
    Veel plezier met het volgende avontuur!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: El Salvador, Santa Rosa de Lima

Mieke

Ik ga een reis maken van Fairbanks Alaska naar Vuurland in Argentinie. Oftewel THE PANAM... als je het leuk vindt kun je hier me een beetje volgen :)

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 1263
Totaal aantal bezoekers 52426

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2017 - 01 Augustus 2018

Panam

Landen bezocht: