Money! - Reisverslag uit Loreto, Mexico van Mieke sprenkelder - WaarBenJij.nu Money! - Reisverslag uit Loreto, Mexico van Mieke sprenkelder - WaarBenJij.nu

Money!

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

03 December 2017 | Mexico, Loreto

Daar zit je dan 's Avonds samen met een onbekende Mexicaanse man in zijn auto door de town te crossen op zoek naar een bank…..Worst case scenario?

Ja, dat dacht ik dus niet hè. Ik ben benieuwd wie er van jullie een wildvreemde foreinger zou rondrijden in jullie dorp/stad op zoek naar een geldautomaat waarbij de pinpas het wel doet? Want dat was het geval! Ik kreeg geen geld uit de automaat. Wel 10 keer bij verschillende automaten geprobeerd maar er kwam niks. Rabo contacten: is er iets? Nee, hoor zou gewoon moeten doen. Ja, erg vervelend voor je. Heb je wel op t meastro symbool gelet? Jaaah!!
Een aardige mevrouw wilde me helpen. Had een restaurant waar ik later op de avond wel naar toe kon komen om cash geld te innen wat zij verdiend had die avond en dan kon ik dat met mijn creditcard betalen. Prima! Eenmaal in het restaurant spoorde ze de ober (caesar, geen grap) aan om met mij t gaan rondtoeren door het dorp als het dan nog niet was gelukt kon k wel 2000 pesos krijgen. Maar gelukkig de laatste atm in d supermarkt deed t! Happy :)
…en alweer een top ervaring in Mexico! Thank You!
Nou waar is dit fantastische dorp? Loreto is de naam! Vredig, rustig mooi, relaxt, vriendelijk en vooral heeeel lekker eten! :)
Gister kwam ik aan nadat ik 2 dagen in konvooi achter paty was aangereden. Lieve vrouw, veel meegemaakt, bedoelt het goed, maar na 2 dagen was ik toch wel klaar met de turtle verhalen en ze is nogal bangig aangelegd. Daar word ik zelf dan ook niet heel confortabel van dus besloot ik (uiteraard in overleg en wetend dat good old Fred met de trailer mijn plaats kon innemen) uit het konvooi te stappen en in plaats van naar todos Santos te rijden (7uur) naar loreto te rijden op 1.5 uur. Ik had gehoord dat het een mooie plek is. En dat is.
Ik moet zeggen dat ik een beetje lui aan het worden ben. Ik ben meer op d bonnevooi aan het reizen. Op zich Een goed teken lijkt me. Dus eerste hotel wat ik via iemand had gehoord zat vol dus toen naar een hostal waar ik langs was gereden. Tot mijn verbazing kom ik daar Chris uit België tegen. Ik zag alwel een motor uit bc ( britisch Columbia in Canada) staan maar er was geen lichtje gaan branden. Tot dat hij dus uit de douche vh hostel verscheen. Ik heb hem in bend oregon ontmoet. Dus natuurlijk onze belevenissen gedeeld en hij heeft me even de the real mexican experience laten beleven door me mee te nemen naar heerlijke gezellige restaurantjes en margarita tentjes. De auto maar bij het vorige hotel laten staan…
Rijden in Mexico is prima. Veel militaire checks. De laatste moest ik echt uit d auto en alles open maken. Ze zaten gewoon in mijn tassen te wroeten en toen vonden ze het oranje vlaggetje die mijn ouders hadden opgestuurd. Hollandia? Si! Nou ik kon door!

Spaans, ja is wel echt een ding. Op een of andere manier heb ik mijn geheugen in Nederland achter gelaten ofzo ik weet het niet. Er beklijft echt helemaal niets van d Spaanse taal. Ik heb onder tussen een spaanseles app gedownload. Waar ik tot nu toe elke dag mijn lesjes op doe. Nog geen resultaat.

Toen ik in eerste instantie van geld automaat naar hostel op en neer aan het rennen was, zat r een jongen op d grond. Vrij afgepeigerd en ik herkende zijn shirt (hij was blauw wit rood). Ik was langs hem heen gereden toen hij fietsend de heuvel op aan het klimmen was. Hij had die dag 160 km afgelegd en het was a bit Hilly geweest. Al 2.5 jaar op de fiets van Hongarije naar het oosten aan het fietsen…. My o my. Dagbudget is 5 dollar. Respect. Helaas was ik met mijn hoofd nog bezig om geld pinnen en zij moesten (uiteindelijk hadden zich bij hem nog 2 ecuadorianen aangesloten en hij was met een vriend) een ander onderkomen zoeken want deze basiliek mochten ze niet overnachten. (Hij had er al in zeker 150 overnacht. Nooit over na gedacht dat dat ook een goede slaapplek kon zijn.) Dus het was maar een kort gesprekje. (Ook begon de basiliek zo hard kerstliederen te luiden, dat we elkaar sowieso niet meer konden verstaan). Dus misschien maar goed dat die overnachting niet doorging ;) ik slaap er op zich naast :(

Na een dagje relaxen ga ik morgen in de auto voor 5 uur naar la Ventana. En jaja… als het goed is ga ik “the slow dutch man” in levende lijve ontmoeten!

Jullie een beetje bijgekomen van alle pepernoten en chocolade letters? Zit de wintervacht er aan?

  • 03 December 2017 - 10:46

    Linda E:

    Hey Mieke, wat heerlijk om je verhalen te lezen. Dat maakt ons ook weer reislustig haha. Lekker hoor Mexico! Had je niet zo’n aanwijsboekje meegenomen?? Gewoon blijven oefenen met Spaans. Komt vast wel goed. Als je de woorden voor eten, drinken en slapen weet kom je een heel eind! Wij hebben weinig aan Sinterklaas gedaan. Hij schijnt gisteren wel in de mist op de ijsselkade te zijn aangekomen. Hopen dat hij snel weer gaat! Kunnen we de kerstboom weer optuigen! Veel plezier daar nog! Kus uut Deemter

  • 04 December 2017 - 13:24

    Petra:

    Hoi Mieke

    Wat een heerlijk gezicht, die margarita's op dat zonnige terras met vrolijke kleurtjes. Hier is het grijs en grauw en koud. Sinterklaasavond hebben we achter de rug met mijn neefje en nichtjes. Zelfs bezoek gehad van de echte sinterklaas. Woensdag moet ik weer werken en kan de kerstboom alweer in de klas. Wel een gezellige tijd met de kinderen.
    mucho placer!
    adios

    ps trainer go ahead is ontslagen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Loreto

Mieke

Ik ga een reis maken van Fairbanks Alaska naar Vuurland in Argentinie. Oftewel THE PANAM... als je het leuk vindt kun je hier me een beetje volgen :)

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 969
Totaal aantal bezoekers 52337

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2017 - 01 Augustus 2018

Panam

Landen bezocht: