Amerika the first - Reisverslag uit Tropic, Verenigde Staten van Mieke sprenkelder - WaarBenJij.nu Amerika the first - Reisverslag uit Tropic, Verenigde Staten van Mieke sprenkelder - WaarBenJij.nu

Amerika the first

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

27 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Tropic

Hello, how are You today? Een vriendelijk ogende ranger kijkt me aan. We staan voor het betaalpoortje van de Grand canyon. Ik begin mijn verhaal met dat ik vanmorgen bij de VVV heb gehoord van de nationale parkpas (op zich had ik r achteraf wel vaker van gehoord maar totaal vergeten) en nu al 7 parken heb bezocht en betaald. (Yellowstone, olympic, Yosimity, valley of fire, Zion, crater lake, death valley en..vast nog 1 maar weet ik niet meer) dus heeft het zin om die pas nog t halen van 80 dollar? De man verontschuldigt zich dat zijn collega’s dat niet eerder hebben aangegeven en kijkt naar al mijn bonnetjes die ik natuurlijk bewaard heb. Sommige zijn over datum maar die van de afgelopen week mag ik inruilen en krijg ik zelfs nog 5 dollar van hem terug en zo’n Uber mooie America the beautiful pas. (Wat Op zich een beetje als Trump klinkt… Amerika first..) maar beautiful IT is! En alweer een top Amerikaan! Thx!
Ik moet toegeven. Las Vegas: JA je mag t niet missen! Na een onwennig begin…. Was de volgende dag toch wel echt je ogen uitkijken. Men wat een entourage. Vooral de fonteinen bij de Bellagio gaven een fantastische show. Tegelijkertijd hebben we op de strip ook de meest onaardige Amerikaan tegen gekomen. De man met de slang. Hij achtervolgde ons. Of nouja mij. Toen hayley vroeg of hij misschien wilde ophouden met ons achtervolgen (wat ik erg dapper vond, zelf probeer ik het altijd te aardig te negeren maar dat heeft niet altijd effect) de man met de slang kon het niet waarderen en schoot uit zijn slof door te zeggen dat hij toevallig ook die kant op moest en dat zij het zeker niet waard was om te achtervolgen. (Naja iets anders in t Engels maar daar sloeg t op). Rude!
De afgelopen 2 dagen gekampeerd met de aussies in page. Ook zijn Manu en Gaelle aangehaakt gisteravond die ik al eerder in Canada had ontmoet. Echt super leuk!! En als toetje vanmorgen met zijn allen antilope canyon bezocht. Heel mooi. Maar d foto’s zijn fantastisch goed uitgevallen. Dat komt vooral omdat de guide (je mag daar niet alleen in) een cursus fotografie gaf naast de uitleg over hoe de curves is de stenen ontstaan. Als k deze cursus eerder in mijn trip had gehad, wauw dan had k pas echt goede foto's! Weer nieuwe functies op mijn mobiel ontdekt ;)
De Walmart was d plaats waar ik hayley en Joël heb gedropt, beetje gekke plek. Geen bus of treinhalte. Ze moesten liftend verder aangezien page geen openbaar vervoer heeft. Zij gaan naar het zuiden (een vlucht halen) en ik naar Bryce canyon. Vanaf Walmart (daar kan j alles kopen wat j maar wil en wifi) konden ze makkelijk eerst een bord maken en de snelweg was aan d overkant. Gelukkig lieten ze weten dat ze binnen 15 minuten een lift hadden en al verder zuidelijk waren dan gepland. Thumbs up!
Ik ben ook weer goed geland moet ik zeggen. Even raar maar het alleen op pad zijn geeft ook echt wel een heel vrij gevoel. En heb mezelf getrakteerd op een lodge :) (het vriest hier dus kamperen geen optie en geen hostel) wat uit heeft gepakt in een heuse cabin met een overkingsized bed. Joepie!!

Jullie aan t genieten van d herfst vakantie? Is het schaats seizoen al bijna begonnen?

  • 27 Oktober 2017 - 09:04

    Tamara:

    Inderdaad mooie foto's!! Dit weekend nk schaatsen dacht ik. Koud wil het nog niet echt worden.ik geniet van de warme herfst...
    Have fun!

  • 27 Oktober 2017 - 09:36

    Josefien:

    Klinkt reuze!! Dus weer onderweg, leuk!!
    Hier mooie kleurige herfst, geen vorst.
    Veel groeten en fijn vervolg van je reis!!
    Josefien

  • 27 Oktober 2017 - 12:52

    Karin :

    Hey Miek!

    Klinkt weer goed allemaal! Hier ook koud en vorst in een mini cabin, komende nacht toch maar de verwarring aan haha.. hebben nog wel kamperen op de planning staan.. ik ben benieuwd haha

    Veel plezier! Liefs

  • 27 Oktober 2017 - 13:03

    Linda:

    Heb je in Page op een camping aan het meertje gestaan?? Het is daar zoooo mooi!! Heb zo weer zin om die kant op te gaan! Bryce is ook fantastisch!! Geniet ervan Mieke! Xx

  • 30 Oktober 2017 - 14:54

    Tinus:

    Yes! Antelope Canyon. Prachtig hè? Vond ik één van de mooiste plekjes die ik gezien heb.

  • 12 November 2017 - 14:50

    Christa En Gerard:

    Zo maak je nog eens wat mee of niet! Hoorde van Toos dat we jouw reisverslag konden volgen via de computer dus dat doen we dan maar af en toe. Het is hier nog niet echt koud hoor,#10 graden. Nog een voorspoedige reis en heel veel plezier. Groetjes van ons.

  • 12 November 2017 - 14:50

    Christa En Gerard:

    Zo maak je nog eens wat mee of niet! Hoorde van Toos dat we jouw reisverslag konden volgen via de computer dus dat doen we dan maar af en toe. Het is hier nog niet echt koud hoor,#10 graden. Nog een voorspoedige reis en heel veel plezier. Groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Tropic

Mieke

Ik ga een reis maken van Fairbanks Alaska naar Vuurland in Argentinie. Oftewel THE PANAM... als je het leuk vindt kun je hier me een beetje volgen :)

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 556
Totaal aantal bezoekers 52455

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2017 - 01 Augustus 2018

Panam

Landen bezocht: