Gay in Calgary - Reisverslag uit Calgary, Canada van Mieke sprenkelder - WaarBenJij.nu Gay in Calgary - Reisverslag uit Calgary, Canada van Mieke sprenkelder - WaarBenJij.nu

Gay in Calgary

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

04 September 2017 | Canada, Calgary

Gay in Calgary
Ik sta in de trein richting centrum met mijn big bag. Wicked hostel is de bestemming. Naast mij staan twee vrolijke mensen die uitgedost zijn in kleurige kledij met de welbekende bloemenkransen. Ik vraag me meteen af: is there something happening in Calgaryl? En jahoor. Juist vandaag is de gay parade in Calgary. Hij start om 12 uur en zal om 14 uur in t princespark eindigen. All for free. Zegt de knakker die me de weg wijst naar downtown als k me spullen heb gedropt. Verder vertelt hij ook dat d meeste winkels/restaurants dus dicht zijn. Oké ik was net op zoek naar een koffie! Gelukkig kon ik dat wel vinden. I like de Starbucks :)
Weer een lekkere overgang van het pittoreske Banff naar d gay parade in Calgary. Ik ga natuurlijk wel ff kijken want ik heb t nog niet eerder gezien! Ik ben spontaan nog blijer met mijn heuptasje trouwens!
Ik loop snel naar 4the avenue ( super hoe ik nu al zonder kaart of telefoon te werk kan gaan) heerlijk overzichtelijk! De mensen zitten al t wachten en ik sluit ook aan. Niet lang daarna komt d eerste wagen langs. Ik kijk mijn ogen uit naar d mooie pakjes, de verschillende soorten mensen, kinderen en vooral ook honden gewurmd in leuke rokjes met sokjes. Soms denk ik.. dit had ik liever niet gezien. Maar goed iedereen is blij en het gejoel en gezwaai is erg leuk. Er wordt heel wat uitgedeeld. Bandjes, snoepjes, frisbee’s en vlaggetjes. Ik pak ook vlaggetje aan voor d vorm.
De parade eindigt in het princes park waar een soort festival is. Ik settel me op t gras. Het is heerlijk weer en fijne muziek. De hallejula klinkt uit d boxen. En wordt gevolgd door 5 mannen in alleen korte broekjes die op d spicegirls een dans verzorgen. Echt te leuk om naar te kijken. Na een paar uur toch maar weer richting hostel gelopen want ik moet me nog inchecken dat kon pas na2uur.
Ik was vanmorgen om half 9 vertrokken uit Banff. Waar ik gister samen met Duitse meisjes de omgeving heb verkend. Het ophalen van d auto was ook erg grappig. Het was een big bak er konden 8 mensen in. Maar goed dat k mee ging. We hebben lake minewanka en mount norquay bezocht. De dames wilde toen even chillen in t hostel, toen ben ik naar d cave ( waar ik d dag ervoor ook al heen was gelopen maar toen net dichtzat) gegaan en heb nog ff d zwavel lucht van d hotsprings kunnen opsnuiven. Daarna zijn we om 5 uur naar mount sulphur gereden omdat als je daar na7 uur boven bent, je gratis met de gondel naar beneden kunt. En wij zijn dol op gratis :) dus we zijn begonnen aan de twee uur durende klim. Ik vond het eerlijk gezegd best meevallen. Maar toen we boven waren, was t toch wel een adembenemend uitzicht en dus een verdiend toetje! In d gondel terug hebben we nog even het klassieke foto moment verprutst voor d fotografe. Ze kon er niet om lachen… wij, en d lift bediende wel gelukkig. Aan het einde van de dag wilde ik graag het geld geven voor de auto maar dat wilden ze niet hebben. Ik heb vanmorgen toen ze sliepen toch maar een kleine duit en mijn laatste boekenleggers in hun koffer gelegd, als bedankje. ;)
Morgen is het laborday in Canada. Dus een verplichte dag rust. Op zich niet zo heel erg. Ik heb nog geen idee wat ik ga doen. Terug de rockies in of nog verder naar Winnipeg. En vooral ook hoe. Ik heb al zitten kijken naar hostels in Jasper(rockies) maar allesvol geboekt. Dus… wordt vervolgd!

  • 04 September 2017 - 15:13

    Annet:

    Dag Mieke,

    Jouw moeder heeft mij attent gemaakt op jouw reisverslagen. Ik volg je met veel interesse. Al je activiteiten en belevenissen zorgen ervoor dat mijn reiskriebels steeds aangewakkerd en soms herbeleefd worden. Bij het lezen van "The love boat" kwamen mijn eigen cruise-ervaringen weer helemaal naar boven.
    Ik wens je een goede voortzetting van de reis met mooie en onvergetelijke momenten.

    Annet.


  • 04 September 2017 - 20:17

    Lyda:

    Wat een geweldig verslag weer. Ik geniet er elke keer van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Calgary

Mieke

Ik ga een reis maken van Fairbanks Alaska naar Vuurland in Argentinie. Oftewel THE PANAM... als je het leuk vindt kun je hier me een beetje volgen :)

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 520
Totaal aantal bezoekers 52352

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2017 - 01 Augustus 2018

Panam

Landen bezocht: