Exit - Reisverslag uit Seward, Verenigde Staten van Mieke sprenkelder - WaarBenJij.nu Exit - Reisverslag uit Seward, Verenigde Staten van Mieke sprenkelder - WaarBenJij.nu

Exit

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

20 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Seward

Do you walk alone? Vraag ik aan een meisje bij de wc die er wel uitziet alsof ze naar de top van de exit glacier wil klimmen. Dat had ik de aardige Jappaner met zijn suède schoentjes en zijn la coste muts met twee camera s om zijn nek niet aan willen doen. Ik was vanmorgen allang blij met de lift van het hostel Naar de gletsjer. Maar toen hij vertelde dat hij ging kijken bij wildlife conservation center haakte ik af want daar was ik per ongeluk al twee keer geweest. Daarbij wilde ik die hard walk van 6 tot 8 uur wel doen. De ranger zei dat ik dat ook prima zelf kon. Wel oppassen voor beren en er lag een beetje ijs maar daar kon je prima door heen. Tot bij de wc sloeg ik nog 1 keer een slag en ze zei: No i'm walking with my friend, but you can join us! Zo was het dat ik de 5.5 uur ( bleek korter dan gedacht) samen met abbygail en Drew heb meegelopen. Een leuk koppel uit Ohio die eerst een maand hadden gewerkt in de zalm industrie en nu met de van op pad waren. Erg geïnteresseerd in the wild life en nature waren , dus elk bloemetje vogeltje werd bekeken door de verrekijker. Echt super handig. Als eerste schrokken we ons dood van de Moos die recht op het pad op ons afkwam lopen. We wisten niet hoe snel we weer bergafwaarts moesten lopen. Gelukkig nam ze een zijweg en bleven we nog even wachten voordat we verder konden. Dat was maar goed ook want na de moeder kwamen er nog twee kalfjes achteraan. Yes een Moose!
De ochtend ging wat minder moothie van start. Ik had afgesproken om om 8 uur klaar te staan. En daarvoor wilde ik een wafel maken. Ik zit op zich in een top hostel alleen 10 km van het centrum. In dit geval niet handig omdat er geen bus of taxi rijdt. Dus ben je afhankelijk van mensen die toevallig ook daar heen gaan of liften. De Jappaner wilde ook een wafel, alleen zijn Engels was niet zo goed waardoor hij niet had gelezen dat je eerst met bakspray een boter het ding moestinvetten. Zijn wafel zat helemaal vastgeplakt. Eerst moest hij r nog wel om lachen maar daarna was hij wel een uur bezig met het ding schoonmaken. Ondertussen had ik met een ander wafelijzer er eentje gemaakt, hij keek met vol bewondering. Dus heb ik die jongen er ook maar 1 gegeven. Uiteindelijk vertrokken we om kwart over 8.

Voor morgenvroeg heb ik ook al een lift van gasten die ook in het hostel verblijven. Het moet alleen wel vroeg want ze willen graag naar de kerk. Misschien ga ik wel met ze mee ;) ik hoef pas om 13.00 bij de boot te zijn. Ik bedoel cruise boot. Ik zat gister in de bus naar hier en toen zat hij dus vol met cruise mensen. Toen ik binnen kwam zeiden ze: wauw een echte backpacker!
Ja die cruise duurt 7 dagen en eindigde in Vancouver. Dus dat betekent: exit Alaska! Maar ik zal me nog wel melden voor die tijd. Ik neem aan dat ze op zo'n cruise gewoon wifi hebben ;)

  • 20 Augustus 2017 - 10:01

    Petra:

    Hé Mieke

    Wat een prachtige foto's! Echt het gevoel van vrijheid. Veel plezier op de cruise, ik kijk al weer uit naar je volgende verslag.



  • 20 Augustus 2017 - 16:47

    Lyda:

    Wat een belevenissen. Goed bezig. Eerste stukje zit erop. We gaan meeliften op het volgende avontuur

  • 21 Augustus 2017 - 07:13

    Wendy:

    Hoi Mieke,
    Wat schrijf je fantastisch! Leuk om je te volgen. Teun vindt t ook reuze interessant

  • 22 Augustus 2017 - 11:11

    Josien MG:

    Hoi Mieke,
    Mooi zeg!!! Erg leuk wat je doet!!!

  • 22 Augustus 2017 - 16:46

    Jolanda:

    Wat leuk allemaal. Klinkt zo heerlijk ongedwongen. Oh cruise, leuk, dan doe ik dat. Geweldig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Seward

Mieke

Ik ga een reis maken van Fairbanks Alaska naar Vuurland in Argentinie. Oftewel THE PANAM... als je het leuk vindt kun je hier me een beetje volgen :)

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 52424

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2017 - 01 Augustus 2018

Panam

Landen bezocht: