Moose! - Reisverslag uit Anchorage, Verenigde Staten van Mieke sprenkelder - WaarBenJij.nu Moose! - Reisverslag uit Anchorage, Verenigde Staten van Mieke sprenkelder - WaarBenJij.nu

Moose!

Blijf op de hoogte en volg Mieke

14 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Anchorage

Moose! Moose! On your left! Galmt het door de intercom van de treincoupé. Alle reizigers springen van hun bank om hun neus tegen de linkerkant van het raam te duwen. En daar staat hij dan. De moose met zijn kalf. Wauw! De coupé is uitgelaten. Ik zie high fives en vuisten worden gebald. Yes! Je gaat vanzelf mee in het enthousiasme. Ik was ook blij dat ik een moose zag, maar ik verheug me nog meer op de reactie van de coupé als de intercom galmt: Bear! Bear! Gaan we dan in polonaise door de wagen? Wat een feest!
Nog voordat de trein Anchourage bereikt komt Winnie uit Hong Kong vragen of ik met haar 2 dagen een auto wil huren zodat we omgeving buiten Anchourage kunnen exploren. Prima, dus in de trein meteen geboekt.

Voordat ik in ankerplaats terecht kwam, bezocht ik Denali NP. Een hele fijne plek(eigen cabin at grazy bears!) Iets te duur en toen ik mijn doel ( namelijk hiken naar the magic bus) aan de parkranger vertelde, zei ze: do you wanna die? Dat was nu absoluut niet mogelijk omdat het water van de rivieren waar je over moest veel te hoog stond. Dus het alternatief in healy maar gefotografeerd. (Zie foto) Ik heb vervolgens netjes op de paden van het park gewandeld samen met Winnie die ik al eerder in Fairbanks had ontmoet.

Nu zit ik in basecamp hostel. Leuk en gezellig. Ik was nog niet uitgepakt of Marina mijn kamergenoot uit Israël kwam zich voorstellen. Binnen 2 minuten ging ze de volgende dag ook mee op de roadtrip. Lekker spontaan!

De spannende birdridgehike en natuurlijk de autotocht met oost, midoost en west bewaar ik nog even ;)

Tot dan!!

Opvallend: veel oude! gepensioneerde mannen ontmoet! Tot nu toe 2 Belgen en een halve Nederlander gezien. Veel reizigers uit Texas.... Helaas kennen ze boer olke niet. Half 11 is het hier pas donker. De schoenen moeten uit bij de deur. Maps.me =handig. Uber ook. Kennen jullie die?

  • 14 Augustus 2017 - 08:18

    Ivonne:

    Cool zeg!!

  • 14 Augustus 2017 - 08:43

    Martine:

    Klinkt super, Mieke!

  • 14 Augustus 2017 - 08:51

    Patsy:

    Haha, een halve Nederlander...... Hoop dat je z'n beste helft hebt gezien, Mieke!!

  • 14 Augustus 2017 - 09:15

    Rob:

    Wow, klinkt super allemaal. Vraag even aan Winnie of ze groeten doet aan Ski. Zoveel mensen wonen niet in Hong Kong toch

  • 14 Augustus 2017 - 10:03

    Ester:

    Fijn dat je ook aan de andere kant van de wereld de leeftijd binnen de groepen goed in de gaten houdt (-; jammer dat t weer vooral de ouderen zijn!

    jeeej een foto van DE bus!

    ik verwacht wel een Thelma en Louise foto van jou en Winnie bij jullie auto!
    veel plezier!

  • 14 Augustus 2017 - 12:14

    Linda:

    Ga veel met Patsy om! Wilde ook een opmerking maken over die halve Nederlander, maar ja Patsy was me voor haha! Leuk om te lezen Miek! Nu die beer nog haha! Hopen dat dat wel een hele is!

  • 14 Augustus 2017 - 12:43

    Christien:

    Blij dat je het alternatief van een foto van de Into the wild bus hebt gekozen! We willen je wel weer terug zien hoor! XX

  • 14 Augustus 2017 - 21:25

    Karin:

    Leuk Miek! Fijn dat je ook blij bent met maps.me. Klinkt goed allemaal! Veel liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Anchorage

Mieke

Ik ga een reis maken van Fairbanks Alaska naar Vuurland in Argentinie. Oftewel THE PANAM... als je het leuk vindt kun je hier me een beetje volgen :)

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 482
Totaal aantal bezoekers 52423

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2017 - 01 Augustus 2018

Panam

Landen bezocht: