Hel to shithole - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Mieke sprenkelder - WaarBenJij.nu Hel to shithole - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Mieke sprenkelder - WaarBenJij.nu

Hel to shithole

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

07 Mei 2018 | Peru, Cuzco

We staan al een kwartier achter weer een slinger aan vrachtwagens( Sorry ik val in herhaling). Geen idee wat er aan de hand is. We weten alleen dat voor ons 2 konvooien stilstaan. Map.me geeft aan dat we linksaf moeten. Google maps rechtdoor. In dit geval voel ik meer voor rechtdoor. We zien dat er een busje met passagiers in vogelvlucht voorbij sjeest. Dat is het teken voor ons om ook in actie te komen. We dachten NL alle tijd te hebben om naar Espinar af te reizen (zelfs nog 2 uur in Chivay zitten koffie leuten, de 14 kopers van mijn auto berichten dat ik al iemand heb, foto’s uploaden, Christien kon uitgebreid over de markt snuffelen en dan natuurlijk weer lunchen… want nog maar 3 uur rijden) maar het begint toch onderhand al te schemeren.

Vanmorgen vroeg opgestaan trouwens om de condors te zien (wauw) vliegen over de Colca Canyon waar we die dag ervoor met veel zweet en puffen neer en op zijn geklommen. Christien heeft nog steeds erge spierpijn. Maar door haar tijgerbalsem wist ze het tot 3 dagen te beperken. Hulde.

Eerst parkeren we naast de truck voor ons. Ik probeer te communiceren wat er gaande is en of wij daar niet voor bij kunnen. De man legt uit dat we nog 15 minuten moeten wachten want dan zal de weg weer open gaan. Roadwork dus. Maar hij gebaart dat we wel even naar voren kunnen rijden dus doen we dat. Dan blijkt ook dat het konvooi nog veel langer is dan we dachten. Toen we eindelijk vooraan kwamen, staat er een dame met een bordje PARA. De pionnen zorgen ervoor dat je er niet door kunt. Ik vraag en laat mijn map.me zien of we misschien dan wel links af kunnen. De vrouw zegt: SI SI! Ze haalt de pionnen weg en wij blij dat we weer rijden. Misschien redden we het nog om optijd in Espinar aan te komen!

Terwijl we aan het praten waren over hoe stom het was om gewoon te blijven wachten zie ik in mijn ooghoek iets van een rivier tevoorschijn komen. Christ10 schreeuwt meteen uit: aahh stop!! Ik stop en we staan dus voor een weg die totaal is weggezakt en nu in een rivier is veranderd (big plas). Ik kan niet zien hoe diep het is en als ik ff een stuk naar rechts loop zie ik eigenlijk dat er onder de weggezakte weg niks zit. Een stuk meer naar links liggen heel veel keien maar dan kun je iig zien waar je rijdt. Dus ik besluit de linkerkant aan te houden en vervloekt de dame die zei dat je prima over die weg kunt rijden. Christien neemt de telefoon in de aanslag want die wil alles vastleggen. Dus daar gingen we dan. Op zich ging het prima totdat we een grote kei tegen kwamen. Christien dacht dat ze die wel even weg kon schoppen, maar dat was natuurlijk geen doen. Uiteindelijk wisten we ons eromheen te manoeuvreren en veilig aan de andere kant te komen waar de weg steeds meer in het duister kwam te liggen en overging in dirtroad. Op een gegeven moment rees een reusachtig gebouw met veel lichten en trucks op. Rijden we nu een fabriek binnen? Maar vlak voor de fabriek ging de weg toch naar rechts en belandden we in het duister in Espinar. Big shithole. Maar dat kon niet anders want we moesten ergens tussen Chivay en Cuzco overnachten.
Chris bleef in de auto want ze vertrouwde het zaakje niet dus ik naar binnen om te vragen waar ik kon parkeren en om in te checken. Hotel vol. Jahoor natuurlijk! En... HUH? Ik had toch geboekt? De kok kwam bij ons in de auto want hij had nog een hotel waar parkeerplek bij zat, 3 Bloks verder op. Uiteindelijk nadat Christien 4 keer had gezegd dat er vreemde schoenen in die andere kamer stond kozen we toch voor een groot bed op een spiksplinternieuwe nieuwe kamer. Auto veilig en wij veilig.

Helaas was er een festival ( of the crosses) dus dat tetterde door tot diep in de nacht. De fanfare de volgende ochtend was ook weer van de partij en dan hebben we het nog niet over de 10 tallen belletjes aan d deur in de nacht of het vuurwerk wat ze om 4 uur afschoten…. Hell was het.
Brak vervolgde we onze weg naar cusco. Waar we nu verblijven maar morgen op een tweedaagse (privee) trip gaan naar mach pichu! Wordt vervolgd…

Overigens heeft Christien vooral het dashboard kastje gefilmd. En het geluid was er op een of andere manier ook niet op gekomen… sorry dat er geen live beelden van zijn maar het was heeeeeel spannend en leuk tegelijk! ;)

  • 08 Mei 2018 - 20:58

    Saskia:

    Hahaha Mieke ik vind het toch erg grappig om te lezen hoor, ik zie het helemaal voor me!
    Ben erg benieuwd naar Machu Pichu!

    Veel plezier en nog vele nachten goede nachtrust gewenst!

    Liefs, Sas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Mieke

Ik ga een reis maken van Fairbanks Alaska naar Vuurland in Argentinie. Oftewel THE PANAM... als je het leuk vindt kun je hier me een beetje volgen :)

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 466
Totaal aantal bezoekers 52326

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2017 - 01 Augustus 2018

Panam

Landen bezocht: