BL 5153421A - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Mieke sprenkelder - WaarBenJij.nu BL 5153421A - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Mieke sprenkelder - WaarBenJij.nu

BL 5153421A

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

17 Februari 2018 | Colombia, Cartagena

Het zweet breekt me uit terwijl ik over d fiets van Adrian op de achterbank en door de kofferbak met onze spullen uit d auto kruip. YES!! Hij zit in d container ;) ik onderdruk de gedachte hoe hij er in godsnaam weer uit moet in Cartagena. Zorg voor later… DIT IS GELUKT! (Achterwaarts een truck oprijden en vervolgens de container inwaggelen is op zich een uitdaging)
Nu is Heinrich aan de beurt om zijn camper die iets te hoog is in de container stouwen. Zowel de banden moeten leger en vervolgens moet het dakraam er ook nog uit. En dan op d millimeter nauwkeurig gaat de camper r ook in. High 5!
Boris onze man van de shippingcompagnie en de vrachtwagen chauffeur verzegelen de container zodat niemand bij d auto’s kan. Wij maken foto’s van de nummers en krijgen nadat we bij costums zijn geweest, de cash hebben afgegeven, 25 kopieën hebben achtergelaten, een stempel in het paspoort met: salida car! We worden weer gedropt bij the foodcourt om terug te keren naar panamacity. De bus kostte 3,65 dollar. Vetgoedkoop! We nemen weer afscheid van heinrich en Andrea. Die zien we een week later weer in Cartagena. Zij maken een zeiltrip via d San blas eilanden. Ik vlieg. Is toch aanzienlijk goedkoper.
Het is raar zonder auto nu we in de overhitte (33 graden) prachtige stad Cartagena zitten. We moeten een week wachten om de auto op te halen. Hopelijk kan k alwel eerder zonder heinrich een afspraak maken met inspecteur in de haven van Colombia voor vrijdag. Ik voel me toch een beetje onthand. Ik zou nooit een week lang in een stad doorbrengen, hoe mooi d stad ook is. Wat moet ik doen? Op een gegeven moment heb j t wel gezien lijkt me. En ook het idee om weer alleen verder te gaan maakt me onrustig. Ik weet wel dat ik het kan. En merk dat het tijd is om afscheid te nemen van Adrian (soms zou k hem wel ff achter het behang willen plakken). Hij moet zijn peddle reis voortzetten en ik mijn roadtrip. Maar toch… het is zo easy going met 2.
Heb net een mail ontvangen dat het containerschip op weg is. Ook een handleiding voor de haven van Cartagena…. Een nieuw avontuur. Lange broek en dichte schoenen? Wauw Ben ff blij dat k nog snel een lange broek in de tas heb gegooid. Ik dacht no need…. En ik moet mijn health Insurance laten zien?? En weer 25 kopieën…. Pfffff….gelukkig heb ik nog een week de tijd om dat uit te zoeken :)

  • 18 Februari 2018 - 14:32

    Lyda:

    Succes

  • 18 Februari 2018 - 20:47

    Tamara:

    Oeps, ik loop wat achter in de verhalen, ga gauw teruglezen om te weten wat je allemaal hebt beleefd! Nieuwsgierig!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Cartagena

Mieke

Ik ga een reis maken van Fairbanks Alaska naar Vuurland in Argentinie. Oftewel THE PANAM... als je het leuk vindt kun je hier me een beetje volgen :)

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 609
Totaal aantal bezoekers 52448

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2017 - 01 Augustus 2018

Panam

Landen bezocht: