Mexico, Mexico, mexi-hereigo! - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Mieke sprenkelder - WaarBenJij.nu Mexico, Mexico, mexi-hereigo! - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Mieke sprenkelder - WaarBenJij.nu

Mexico, Mexico, mexi-hereigo!

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

24 November 2017 | Verenigde Staten, San Diego

Joehoeh! Mensen het is gelukt! Hulde. Wat een opluchting. Ik zit er nog niet hoor maar ik heb de verzekering afgesloten! En dat is dan toch weer een mijlpaal. Deel twee gaat bijna beginnen :) spannend en leuk tegelijk!

Ik ging vandaag met mijn goede gedrag naar de Insurance company maar ja je raadt het al: dicht! Er stond al wel op google aangepaste tijden i.v.m thanksgiving. Maar ik gaf t een shot. Niet dus. Morgen weer een kans.

Vanavond raakte ik aan d praat met een Brit die de tocht (panam) op zijn fiets(mountainbike met dikke banden) doet en dan zoveel mogelijk over dirt Road. En dat alles via rockies en het andes gebergte. Hij was in maart begonnen. 58 en van plan om twee jaar over te doen. Echt heel knap! En een toppertje, super grappige vent. De volgende journey is de wereld rondzeilen. Wat een inspirerende mensen zijn er toch op d wereld :)

Vervolgens ging ik naar mijn hostel dorm en had ik een berichtje van the slow dutch man. Met hem had ik contact gezocht via d panam groep op fb. Ik vermoedde dat hij naar noord ging en ik naar zuid dus miss konden we meeten om te sparren. Vervolgens belde hij me dus net op om me even door de formulieren van de online insurance mexico te loodsen! Super aardig! Dus jetzt Geht es loss! Ook vertelde de slow dutch man dat bij de grens je op een knop moet drukken en dan krijg je dus groen of rood licht. Nou ben ik helemaal benieuwd. Ik ga ervan uit dat het rood is :) kan het altijd meevallen!
Een douanier heeft alwel een keertje tegen mij gezegd: welcome to Mexico. Dus ik keek hem aan…zo van huh? Just Joking! Zei hij. Haha… leuke grap! Not!

Aangezien ik het laatste stuk van white sands (onbeschrijvelijk mooi en nee het was geen sneeuw maar zand!) naar San Diego langs de border aan het reizen was en ik al bang was dat ik niet per ongeluk een afslag nam die naar Mexico leidde als ik moest tanken ofzo (dat zie ik mezelf dat wel weer per ongeluk doen :)) werd ik natuurlijk gecontroleerd. Maar het was maar 1 keer. 2 waren dicht en 1 keer mocht ik gewoon door rijden. The vence heb k trouwens ook gezien….het is nog steeds een hek hoor ;)

In Tucson saguaro np had ik zin in een fikse wandeling. Ik wilde ook door de dessert waden en voelen hoe dat is. Dus bij de visitors centrum uitleg gehad over de paden. Hij begon weer over een drive tru maar ik zei dat k wel iets zwaarder wilde dus gaf hij king canyon aan maar dan was ik wel pas om 4 uur terug. Het was een wandeling naar de top tussen de tactussen door. Prima! Ik vooraf het register ingevuld als ik dan toch ergens strand dan kunnen ze zien dat ik nog niet terug ben en gaan ze zoeken. Heel verstandig vond ik. Dus na 10 minuten al doorweekt terwijl het niet eens hartje zomer is. Maar hoe hoger hoe koeler dus uiteindelijk viel die tocht echt reuze mee. Op de top dacht ik de alleen heerschappij over de vallei te hebben maar helaas eenmaal daar was er nog een andere knakker die via een andere (nog langere) route was gelopen, herstel: gerend. Hij kwam uit Tucson en vertelde welke bergen ik zag dus altijd fijn om even bijgepraat te worden. Je hebt in Amerika (zonder nu alle Amerikanen over 1 kam te scheren, maar zit weinig tussenin) 2 soorten mensen. Of ze zijn Uber fanatiek met hun lichaam en sport bezig of totaal niet en hebben een soort van 'no bother' mentaliteit. En dan zie je dat ook terug in het gezin. De andere types komen doorgaans waar jij met veel moeite de berg op klimt even langs rennen. Als of het niks is. En ook zonder shirt (mannen dan)…. Why?

Goed, San Diego nu. Lekker warm! Ik dacht nog even wat extra chilltijd hier. Voordat reisdeel nr 2 van start gaat. De taalbarrière lijkt me het meest lastigst. In el PASO ging ik alvast naar een Mexicaanse bakker voor een lekkernij maar het meisje achter de toonbank moet echt iemand anders erbij halen wat we gingen elkaar niet begrijpen :s Spaanse cursus een must... Maar weet ik nog niet waar!

De volgende blog gaat nu echt vanuit Mexico komen. Plan is op zich maandagochtend vroeg te gaan. In het weekend zijn er veel Amerikanen die heen en weer gaan. De tank goed te vullen. Niet stoppen in Tijiuna wat dat schijnt niet zo’n fijne plek te zijn. Dus de volgende stop is Ensenada. Maar dat moet k nog ff regelen. ;) Het is maar twee uur rijden maar ik houd er rekening mee dat ik lang moet wachten bij de grens. Zul je zien dat ik daar dan om 10 uur s morgens al op d stoep sta ;)

Hoe is het verder daar? Nog nieuws vanuit het thuisfront? Heb ik nog wat gemist? Behalve dat er een actie voor zwarte pieten groep een school binnen was gelopen…. Zucht. En ik maar denken dat er in Amerika echt extreem rare mensen woonden…

  • 24 November 2017 - 22:19

    Bert Poelman:

    Mooi verslag Mieke
    Geen doorns van de cactussen in jou benen ?
    Geniet er van Gr

  • 24 November 2017 - 22:33

    Mieke Sprenkelder:

    Haha Bert, dank je wel voor je reacties trouwens! Leuk! Geen doorns, wel krassen ;)

  • 24 November 2017 - 23:35

    Trudy:

    Heel veel succes met de overgang naar Mexico! Je komt er heus wel uit, ook al heb je nog geen taal cursus gedaan. Handen en voeten werken toch ook vaak wel. En anders Google translate ;p Jij gaat je echt wel redden! Enjoy =D

  • 25 November 2017 - 08:00

    Ester:

    Ola mieka,
    Ik help je graag om je spaans alvast een beetje op te krikken.
    Klinkt weer fantastisch allemaal.
    Wel fijn dat t goede deel van de Amerikanen zijn shirt uit trekt (-:
    Spannend om deel 2 van je reis te beginnen! Ik lees graag je over de grens avontuur, heel veel succes!

  • 26 November 2017 - 14:42

    Lyda:

    goede reis naar Mexico

  • 27 November 2017 - 20:39

    Marloes:

    Ik ben benieuwd hoe je Mexico vindt, ik vind Spaans echt een supermooie taal en je gaat je er vast mee redden! En Google translate kan je vast helpen!
    Ik heb alweer een stukje van je reis meegemaakt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Diego

Mieke

Ik ga een reis maken van Fairbanks Alaska naar Vuurland in Argentinie. Oftewel THE PANAM... als je het leuk vindt kun je hier me een beetje volgen :)

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 561
Totaal aantal bezoekers 52464

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2017 - 01 Augustus 2018

Panam

Landen bezocht: