Off day off - Reisverslag uit Sunbeam, Verenigde Staten van Mieke sprenkelder - WaarBenJij.nu Off day off - Reisverslag uit Sunbeam, Verenigde Staten van Mieke sprenkelder - WaarBenJij.nu

Off day off

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

18 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Sunbeam

Zo, als je geen zin in gezeik hebt, zou ik nu stoppen met lezen. Maar ik vind dat je af en toe ook lekker van je af mag zeiken. Het leven van een backpacker gaat niet alleen maar over rozen, you know.

Om 4 uur lag ik nog steeds wakker. Er werden n.l. heel wat bomen omgezaagd vanacht (sorry guys). Ik lag met 3 mannen op een kamer. 1 opa die door alle muren van het hostel heen boorde. Die andere twee kwamen pas na 1 uur binnen en hadden een feestje gehad. Naast dat de mannen zo hard snurkten, erger ik me ook dood aan de mobiele telefoons. Hoezo staat het geluid aan 's nachts? Dus als ik dan al in slaap dreig te vallen, komt er wel weer net zo'n elendig berichtje die me weer totaal op de aarde brengt. Verder heb ik sowieso al het gezeik gehoord aangezien we naast de badkamer liggen.

Vanmorgen ben ik toch in slaap gevallen. Opa moest er vroeg uit. Dus een zaag minder. Maar ik werd toch wakker van een getrippel en dat steeds terugkeerde. Ineens dacht ik aan mijn eten wat in de kluis lag.. een muis? Toen ik even een goede blik worp, bleek er gewoon een hond in de kamer te staan. Je weet wel zo'n klein keffetje (hij kefte op zich niet) Ik schrok me wild en toen hij de deur uit trippelde, heb ik de deur snel dicht gedaan. Straks zeikt hij ook nog eens in onze kamer.

Eenmaal beneden vertelde de host dat ik de kamer uit moest omdat ik er al 5 nachten sliep. En er is een regel dat dat niet mag. Wat een gezeik dus spullen ingepakt, ander hostel gebeld en Uber geregeld en weg hier.

Om nog even door te gaan op de ergernissen.. ik was gister downtown. Wilde graag ritsen in mijn ontzettend mooie trui. Werd naar een kleermaker gestuurd die toen ik aan kwam met pensioen was en zijn klanten bedankte voor de afgelopen 47 jaar. Ik werd doorgestuurd naar een andere kleermaker. Een vrouwtje uit Indonesië die keek er even naar en zei toen: No, No, No sorry. Toen maar besloten om toch maar zo'n achterlijke heuptas te kopen die wel super handig zijn waar dat je mobiel, geld en camera in past. Op de weg terug naar het Hostel begon het ook nog eens keihard te regenen dus was ik zeiknat toen ik aankwam. Of nou ja we ... de Chileen was ik onderweg ook nog tegen gekomen.

Heerlijk om even van je af te schrijven!

Ik heb er nog 1! Deze is voor boven de 18. Op zich wil ik die jullie ook wel onthouden maar ook dit hoort bij het leven van een backpacker. De mensen hier zijn erg complimenteus. De " i like your Hair" doet het erg goed (thx Truus) En ook mijn tas en vest vallen in de smaak. Toen ik naar de Wallmart liep, stond er een Amerikaan me aan te staren... daar komt die: I like your Hair style! Ik me halfomdraaiend, ongemakkelijk lachend, thank you moppelend en met dat ik me terugdraai, hoor ik een geluid in de berm. Ik kijk en automatisch kijk je dan nog eens (nooit doen) om te checken of je het goed hebt gezien. Liggen daar gewoon twee daklozen te rampetampen! Jak! Met dat ik het tafereel nog verwerkend denk ik: tja waar moet t anders. Ze hebben natuurlijk geen huis.

Waar ik wel tevreden over ben:
- mijn coole heuptas! ;)
- dinsdag was een topdag met Kotshi uit Japan en Rodrigo uit Chili(die ik net per ongeluk net gay noemde ipv Guy... haha) Withier, conservation center en een toffe hike!
- ik heb mijn eerste was gedraaid ( thx Linda voor de zak)
- dat er telefoons zijn in het hostel
- dat ik morgen naar Seward vertrek en dan en dan en dan zondag op de boot!!!
- dat ik in een pickup truck heb gezeten, check check meisjes!

Ik hoop dat het weer bij jullie beter is? En sorry voor het gezeik ;)
Lowlanders have fun daar! De haciënda alweer onveilig gemaakt?

Bye bye!! Till next time!

  • 18 Augustus 2017 - 08:52

    Jose:

    Hee miek ook in portugal geniet ik van alles wat je schrijft. Mopper gerust, je bent ook maar een mens, neem ik op de koop toe hoor.
    Super leuk om al je belevenissen te lezen, ga vooral zo door!
    Tot volgende keer.
    Liefs jose

  • 28 Augustus 2017 - 22:41

    Veerle:

    Zoals je hier schrijdt zie ik ook je gezicht voor me!!! Geweldig stukje! Heel veel plezier!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Sunbeam

Mieke

Ik ga een reis maken van Fairbanks Alaska naar Vuurland in Argentinie. Oftewel THE PANAM... als je het leuk vindt kun je hier me een beetje volgen :)

Actief sinds 04 Juni 2017
Verslag gelezen: 496
Totaal aantal bezoekers 52444

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2017 - 01 Augustus 2018

Panam

Landen bezocht: